دانشگاه صنعتی امیرکبیر از اعطای بورس تحصیلی برای دانشجویان بین‌المللی دارای رتبه ممتازی خبر داد.

روح الله باقرزاده، مدیر کل همکاری‌های علمی بین المللی دانشگاه صنعتی امیرکبیر در جلسه مدیران و کارشناسان معاونت امور بین‌الملل این دانشگاه با کارگزاری‌های همکار سازمان امور دانشجویان جذب دانشجوی بین‌الملل گفت: در برنامه هفتم توسعه پیش‌بینی شده است که تعداد دانشجویان بین‌المللی در کشور به ۳۵۰ هزار نفر افزایش یابد؛ بر این اساس امیدواریم با استفاده از ظرفیت حداکثری برنامه‌های آموزشی و پژوهشی دانشگاه و همچنین تسهیل فرآیندهای طراحی شده برای جذب دانشجویان بین‌الملل، کارگزاری‌های جذب دانشجو، شاهد یک جهش در افزایش تعداد دانشجویان بین المللی دانشگاه باشیم.

وی ادامه داد: در حال حاضر تعداد ۳۵۰ دانشجوی بین المللی از ۱۵ کشور عراق، افغانستان، پاکستان، هندوستان، سوریه، لبنان، یمن، بحرین، تونس، چین، فلسطین، سنگال، عمان،کنیا و نیجریه در دوره‌های کلاسیک و آکادمیک دانشگاه صنعتی امیرکبیر مشغول تحصیل هستند.

باقرزاده تاکید کرد: با توجه به اهمیت تعداد و تنوع ملیتی دانشجویان بین‌المللی در حوزه رتبه بندی داشگاه‌ها، تلاش داریم برای دانشجویان بین المللی، بورس تحصیلی درنظر بگیریم. در این راستا مصوب شده است که برای دانشجویان نخبه بین‌المللی که بتوانند در زمان تحصیل در دانشگاه رتبه ممتازی را اخذ کنند، بورس تحصیلی در ترم‌های بعدی برای آنها در نظر گرفته می‌شود.

مدیر کل همکاری‌های علمی بین المللی دانشگاه صنعتی امیرکبیر با تاکید بر اهمیت ضروررت رشد دانشجویان مستعد بین‌المللی به ویژه در مقطع دکترا گفت: علاوه بر اینها در نظر داریم برای کارگزاری‌هایی که در زمینه جذب دانشجوی بین المللی، فعال‌تر عمل کنند، مشوق‌هایی را به صورت بورسیه تحصیلی اعطا کنیم.

در این جلسه همچنین مهندس کاری کارشناس مسئول امور دانشجویان بین الملل یادآور شد: در حال حاضر کلیه فرآیندهای جذب و پذیرش دانشجویان بین المللی به صورت الکترونیکی انجام می‌شود و دانشجویان می‌توانند از طریق سامانه ۳ زبانه انگلیسی، عربی و فارسی دانشگاه به نشانی Admissionaut.ac.ir نسبت به ثبت‌نام و پذیرش خود اقدام کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار