در آستانه برگزاری نشست ناتو در واشنگتن و یک کنفرانس مطبوعاتی مهم، کریس مورفی هفته آینده را برای نشان دادن عملکرد رئیس جمهور آمریکا حیاتی دانست.

کریس مورفی، سناتور دموکرات ایالت «کنتیکت» هشدار داد که زمان جو بایدن برای پاسخگویی به نگرانی‌های رای‌دهندگان در حال تمام شدن است و تاکید کرد که هفته آینده برای رئیس جمهور آمریکا «بسیار حیاتی» خواهد بود.

به گزارش نیوزویک، مورفی در خصوص عملکرد ضعیف بایدن در مناظره اخیر انتخاباتی مقابل دونالد ترامپ، گفت: «شکی نیست که عملکرد رئیس جمهور سوالاتی را درباره [توانایی] او ایجاد کرده است. برای رای‌دهندگان سوال است که آیا این همان جو بایدن پیشین است یا خیر». او که یکی از حامیان جو بایدن است، گفت: «من شخصا او را دوست دارم. نمی‌دانم آیا مصاحبه جمعه‌شب [بایدن] با شبکه ای‌بی‌سی به اندازه کافی به سوالات ایجاد شده پاسخ داد یا خیر، بنابراین فکر می‌کنم که این هفته بسیار حیاتی خواهد بود و رئیس جمهور باید کار‌های بیشتری انجام دهد». 

وقتی از این سناتور دموکرات پرسیده شد که آیا بایدن جزء گزینه‌های دموکرات‌ها برای ریاست جمهوری باقی می‌ماند یا خیر، او به طور مشخص به این سوال پاسخ مثبت یا منفی نداد و گفت: «من حرف رئیس جمهور را قبول دارم. او گفت که فکر می‌کند می‌تواند این کار را انجام دهد. پس من نیز معتقدم که او می‌تواند. اما در عین حال فکر می‌کنم که این هفته واقعا هفته حساسی خواهد بود». 

مناظره بایدن با ترامپ که ۲۷ ژوئن (هفتم تیرماه) از شبکه سی‌ان‌ان پخش شد، موجی از انتقادات را به توانایی او برای ادامه ریاست جمهوری به همراه داشت. بسیاری از رای‌دهندگان، سیاستمداران و اهداکنندگان مالی حزب دموکرات نگران پاسخ‌های نامنسجم و مبهم او هستند و پرسش‌ها پیرامون سلامت ذهنی او دوباره افزایش یافته است. 

پنج نماینده دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا (آنجی کریگ، مایک کویگلی، ست مولتون، رائول گریجالوا و لوید داگت) خواستار کناره گیری بایدن به عنوان نامزد ریاست جمهوری شده‌اند. با این حال، بایدن بار‌ها تاکید کرده است که در رقابت باقی می‌ماند.

مترجم: زهرا نجفی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۴ ۱۷ تير ۱۴۰۳
هم سن خیلی بالا باشی و هم ناتوان آخه کاری کرده باشی دیگر جای تو برای هدایت و تصمیم گیری کشور نیست.
آخرین اخبار