نخست وزیر رژیم صهیونیستی می‌گوید در صورت حصول توافق پیرامون غزه نیز ارتش اشغالگر باید همچنان بتواند به اهداف خود دست یابد.

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی ادعا‌های جدیدی در خصوص برقراری آتش‌بس در غزه مطرح کرده و می‌گوید در صورت حصول هرگونه توافق، ارتش صهیونیست همچنان باید بتواند به اهداف تعیین شده خود دست یابد.

به گزارش الجزیره، نتانیاهو در بیانیه‌ای برخی خواسته‌های رژیم صهیونیستی را مطرح کرد که «غیرقابل مذاکره» هستند. به گفته او، توافق باید جلوی ورود تسلیحات به نوار غزه را بگیرد و «نباید اجازه دهد هزاران جنگجو به شمال این منطقه بازگردند». او همچنین اشاره کرد که رژیم تعداد اسیرانی که قرار است بازگردند را به حداکثر می‌رساند.

یائیر لاپید، رئیس اپوزیسیون رژیم صهیونیستی در شبکه اجتماعی ایکس به این اظهارات واکنش منفی نشان داده و آن را «تحریک‌آمیز» خواند.

اظهارات امشب نتانیاهو می‌تواند نشانه‌ای از کارشکنی احتمالی او در فرآیند مذاکرات باشد. مذاکرات پیرامون برقراری آتش‌بس در غزه که جمعه هفته گذشته در قطر برگزار شد و چندین ساعت ادامه داشت، قرار است این هفته در مصر ادامه پیدا کند. در همین راستا، «ویلیام برنز» رئیس سازمان سیا نیز قرار است به قاهره سفر کند تا در مذاکرات حضور داشته باشد. منابع مطلع می‌گویند قرار است یک هیئت صهیونیست نیز تا چند ساعت دیگر وارد پایتخت مصر شوند تا مذاکرات از سر گرفته شود.

بسیاری از کارشناسان بر این عقیده هستند که نتانیاهو بقای سیاسی خود را در ادامه جنگ می‌بیند؛ بنابراین او شرایط جنگ علیه غزه را بیش از ۹ ماه ادامه داده و در فرآیند مذاکرات کارشکنی می‌کند.

مترجم: زهرا نجفی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۰۹ ۱۸ تير ۱۴۰۳
اگه جند روز دیگه حمله کنن / فلسطینی ها همگی منقرض میشن
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۰۶:۰۷ ۱۸ تير ۱۴۰۳
اسرائیل کاری با فلسطینیان کرد که دیگه تا ابد جرات ندارن اسم قدس را بیارن
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۰۵:۵۷ ۱۸ تير ۱۴۰۳
خودتون حمله را اغاز کردید / حالا برای صلح التماس میکنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۴۳ ۱۸ تير ۱۴۰۳
باید این جانی .قاتل .کودک کش و نسل کش فلسطینی هاوکابینه اش به زباله دان تاریخ بپوندند باعث نابودی امریکا و آبروریزی و به تصویر کشیدن حقوق بشر و ازادی دورغین غرب شدند
آخرین اخبار