امام جمعه همدان گفت:منابع خیران باید به بانک‌های قرض الحسنه منتقل شود تا بانک وجوه لازم را برای پرداخت تسهیلات قرض الحسنه در اختیار داشته باشد.

 حجت الاسلام حبیب الله شعبانی موثقی روز سه شنبه در دیدار با کاوه نائینی مدیر جدید شعب بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در استان همدان گفت: ورود پول کم هزینه در بانک‌ها و در جریان تولید کشور، اگر توزیع مناسبی داشته باشد منجر به بهبود فضای کسب و کار می‌شود و هزینه‌های تولید را پایین می‌آورد.

او با تاکید بر اینکه در شرایط نامناسب اقتصادی، مردم با مشکلات فراوانی روبرو هستند، گفت: مردم برای آنکه مشکلات اقتصادی شان را مرتفع کنند، ناچار می‌شوند از طریق دریافت تسهیلات به این نیاز‌ها پاسخ دهند که این تامین مالی می‌تواند از طرف خیران و سازمان‌های مردم نهاد انجام شود.

نماینده ولی فقیه در همدان با اشاره به اینکه بخشی از فرهنگ دینی، مذهبی و ملی را فرهنگ قرض‌الحسنه تشکیل داده است که آثار و برکات آن در تمامی ابعاد بر هیچ‌کس پوشیده نیست، گفت: تردیدی نیست که نیازمندان به تسهیلات قرض الحسنه در مناطق کمتر برخوردار کشور، بیشتر هستند و با این نگاه همواره باید تلاش کنیم تا منابع قرض‌الحسنه را در اختیار متقاضیان این مناطق قرار دهیم.

 حجت الاسلام حبیب الله شعبانی با تاکید بر اینکه هدف اصلی سپرده‌گذاری خیران در بانک قرض‌الحسنه مهر ایران، انتفاع و کسب سود نیست افزود: بر اساس شرایط و ضوابط بانک قرض‌الحسنه مهر ایران، امتیاز این مبالغ سپرده‌گذاری با هدف کمک به نیازمندانی که در طول سال از طرف خیران به بانک معرفی می‌شوند در قالب تسهیلات قرض الحسنه باید به اقشار نیازمند جامعه با هدف تامین معیشت پایدار در زمینه‌های اشتغال، تأمین معیشت جوانان، بانوان سرپرست خانوار، درمان، تحصیل و همچنین بازسازی و توسعه روستا‌ها و مناطق محروم تخصیص یابد.

مدیر شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران استان همدان نیز در این دیدار اظهار کرد: بانک قرض‌الحسنه مهر ایران با مشارکت خیران تسهیلات قرض‌الحسنه با کارمزد حداکثر چهار درصد پرداخت می‌کند.

کاوه نائینی گفت: با مشارکت خیران علاقه‌مند برای انجام فعالیت داوطلبانه با محوریت فرهنگـی، اجتمـاعی، مذهبی و بشردوستانه، سپرده گذاری در بانک قرض‌الحسنه مهر ایران باید افزایش یابد تا زمینه بهره‌مندی نیازمندان و ارائه تسهیلات اشتغال زایی و خود کفایی خانواده‌ها بیش از پیش فراهم شود.

منبع ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار