بلافاصله با طلوع آفتاب تیم اطفاء حریق هوایی مجوز پرواز بر فراز منطقه تالاب میقان اراک دریافت می‌کند.

محترمی، مدیرکل مدیریت بحران استان مرکزی گفت: تیم اطفا حریق هوایی آماده پرواز است و بلافاصله با طلوع آفتاب مجوز پرواز دریافت می‌کند، اما تلاش می‌شود تا قبل از طلوع آفتاب اطفا حریق انجام شود. 

محترمی افزود: تیم‌های هلال احمر، دستگاه‌های خدماتی و اورژانس، ۲۵ تیم از آتش نشانی و ... در منطقه حضور دارند و همه در تلاش هستند. 

او با تاکید بر اینکه چند نقطه مهم باید حفظ می‌شد گفت: فرودگاه، تصفیه خانه فاضلاب اطفا حریق شدند و باقی نقاط نیز در حال پیگیری است. 

مدیرکل مدیریت بحران استان مرکزی بیان کرد: بلافاصله بعد از حریق تمام مسیر‌های منتهی به جبهه اول آتش بسته شد، اما از مناطق اطراف علیرغم اطلاع رسانی مردم از بیراهه‌ها به این سمت تردد کردند که تقاضا داریم مردم به این منطقه وارد نشوند  و اجازه دهند دستگاه‌های امدادی و خدمات رسان وظایف خود را انجام دهند. 

او ادامه داد: با توجه به وقوع آتش سوزی ازساعت ۱۸:۱۰ دقیقه در نیزار‌های تالاب میقان اراک، بلافاصله ستاد مدیریت بحران در منطقه به ریاست استاندار با حضور همه اعضا تشکیل و تقسیم کار صورت گرفت. 

محترمی افزود: با توجه به اینکه  در تالاب در برخی نقا تا یک متر هم ارتفاع آب وجود دارد، امکان حضور خودرو‌های آتش نشانی میسر نبود، اما تا حدی که خودرو‌ها امکان حضور داشتند، اطفا حریق انجام شد و برای باقی نقاط با استفاده از بیل‌های مکانیکی چرخ زنجیری نسبت به ایجاد آتش بر‌هایی اقدام شد. 

او تاکید کرد: حجم آتش بسیار بالا است و شاهد حجم گسترده‌ای از حریق هستیم و وزش باد نیز به این گسترش کمک می‌کند. 

مدیرکل مدیریت بحران استان مرکزی اضافه کرد: منشا آتش سوزی صاعقه در ۲ نقطه بوده و اکنون ۲۵ تیم آتش نشانی در منطقه اطفا حریق را انجام می‌دهند و بعد از پایان کار حجم آتش سوزی مشخص خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.