معاون استاندار با اشاره به اهمیت امنیت غذایی و تضمین آن در جامعه گفت: با توجه به وسعت استان نیاز بیشتری به ایجاد و حمایت از مجتمع‌های تولید دام وجود دارد.

امیر حسن‌زاده معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمان در بازدید از مجتمع دامداری مجموعه اوقاف استان کرمان (پروش تولید دام سبک از محل درآمد حاصل از موقوفات در باغین کرمان)، گفت: امنیت غذایی یکی از بحث‌های مهم در استان و کشور است.

وی با اشاره به اینکه یکی از بخش‌های مهم امنیت غذایی تامین پروتئین از طریق گوشت است، افزود: به همت اوقاف کرمان، یک مجموعه دامداری در این استان مولد و بحث وقف در این مجتمع به ثروت و تولید ارزش افزوده منتهی شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمان تصریح کرد: مجتمعی که امروز مورد بازدید قرار گرفت، مجموعه کامل از تولید دام، گوشت و شیر است که در آینده نزدیک نیز صنایع بسته‌بندی به آن اضافه خواهد شد.

وی بیان کرد: در آینده نزدیک، زنجیره بالادست این مجتمع دامداری تکمیل و علوفه نیز به منظور استفاده دام‌ها برای این مکان تولید خواهد شد.

حسن زاده گفت: ۲ موضوع ساخت کشتارگاه و تامین آب نیز از موارد مطرح در این مجتمع دامداری بود که در این زمینه پیگیری و هماهنگی‌های لازم با مجموعه آب منطقه‌ای و جهاد کشاورزی استان انجام شده است.

وی اظهارداشت: این مجتمع دامداری با نقشه راهی کامل در حال حرکت به سمت اهداف است، یعنی از سال ۹۹، آغاز به کار کرده و در مسیر رشد آن در آینده نزدیک به سود دایمی خواهد رسید.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمان تصریح کرد: شرایطی مانند آب و زمین خوب در این استان وجود دارد و حدود ۹۰ درصد آب منطقه در حوزه کشاورزی مصرف می‌شود که در این بخش کشاورزی هم می‌توان محصولات خوب و صادارتی و هم علوفه مورد نیز چنین مجتمع‌هایی را تولید و تامین کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار