از توقيف لندکروز ۷۰ میلیارد ریالی تا پایان قدرت نمایی اراذل و اوباش در فارس

مهم‌ترین حوادث ۲۸ خردادماه ۱۴۰۳ استان فارس را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

مهم‌ترین حوادث روز دوشنبه ۲۸ خردادماه ۱۴۰۳ در استان فارس را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

توقیف لندکروز ۷۰ میلیارد ریالی در شیراز

جانشین فرمانده انتظامی فارس از توقیف سواری لندکروز خارجی قاچاق به ارزش ۷۰ میلیارد ریال در شهرستان شیراز خبر داد.

سردار یوسف ملک زاده جانشین فرمانده انتظامی فارس بیان کرد: در جهت اجرای طرح برخورد با قاچاق، ماموران پلیس امنیت اقتصادی استان مطلع شدند فردی در منزل خود در یکی از محله‌های شیراز اقدام به نگهداری یک سواری لندکروز قاچاق می‌کند که بررسی موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

او افزود: ماموران انتظامی پس از هماهنگی با مرجع قضایی به محل مورد نظر اعزام شدند و در بازرسی از آن منزل موفق شدند یک سواری لندکروز خارجی قاچاق با پلاک جعلی متعلق به خودرو هایلوکس را کشف کنند.

جانشین فرمانده انتظامی استان فارس با بیان اینکه در این خصوص یک نفر برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شد، گفت: کارشناسان ارزش خودرو را ۷۰ میلیارد ریال برآورد کردند.

پایان قدرت نمایی اراذل و اوباش در شیراز

معاون عملیات فرماندهی انتظامی استان فارس گفت: با تلاش ماموران پلیس امنیت عمومی، اراذل و اوباش سابقه دار در یک عملیات ضربتی در شیراز دستگیر شد.

سرهنگ محمد عبادی نژاد معاون عملیات فرماندهی انتظامی استان فارس بیان کرد: در پی انتشار کلیپی در فضای مجازی مبنی بر اینکه فردی با چوب، شمشیر و اسلحه اقدام به ترس، وحشت، تهدید و قدرت نمایی برای شهروندان می‌کند که بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس قرار گرفت.

او افزود: با توجه به حساسیت موضوع، ماموران پلیس امنیت عمومی استان تحقیقات خود را آغاز کردند و با اقدامات فنی و رصد هوشمندانه فضای مجازی موفق شدند اراذل و اوباش سابقه دار را شناسایی و او را در یکی از محله‌های شیراز دستگیر کنند.

معاون عملیات پلیس فارس با بیان اینکه متهم برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شد، تصریح کرد: در سوابق متهم جرائمی از قبیل قدرت نمایی با سلاح سرد، تهدید و ایجاد ضرب و جرح عمدی با سلاح سرد به چشم می‌خورد.

سرهنگ عبادی نژاد با بیان اینکه استقرار نظم و امنیت در جامعه از وظایف ذاتی پلیس است، اضافه کرد: پلیس با پوشش اطلاعاتی کامل، به هیچ عنوان اجازه عرض اندام به اراذل و اوباش و هنجارشکنان را نخواهد داد.

کشف ۲ هزار لیتر گازوئیل قاچاق از کامیون 

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان فارس از توقیف یک دستگاه کامیون و کشف ۳۲ هزار و ۵۴ لیتر گازوئیل قاچاق در محور مواصلاتی شیراز - یاسوج خبر داد.

سرهنگ احمدرضا خرم رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان فارس بیان کرد: ماموران پلیس امنیت اقتصادی استان در جهت اجرای طرح مقابله با قاچاق سوخت، هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در محور مواصلاتی شیراز - یاسوج به یک دستگاه کامیون مشکوک شدند و برای بررسی دقیق‌تر آن را متوقف کردند.

او گفت: پس از هماهنگی با مرجع قضایی، در بازرسی به عمل آمده از این کامیون ۳۲ هزار و ۵۴ لیتر سوخت قاچاق از نوع گازوئیل کشف شد.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان فارس تصریح کرد: در این خصوص راننده متخلف به همراه پرونده برای انجام اقدامات قانونی به مرجع قضایی معرفی شد.

کشف موتورسیکلت قاچاق در کوار

جانشین فرمانده انتظامی کوار از کشف یک دستگاه موتورسیکلت قاچاق به ارزش ۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ رحمت اله ارجمندی جانشین فرمانده انتظامی کوار اظهار کرد: در اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز، ماموران پلیس امنیت عمومی با اقدامات فنی از نگهداری یک دستگاه موتورسیکلت در منزل یکی از شهروندان مطلع شدند و بررسی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

او افزود: ماموران پس از هماهنگی قضایی به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی از آن منزل موفق شدند یک دستگاه موتورسیکلت خارجی قاچاق را کشف کنند.

جانشین فرمانده انتظامی کوار با بیان اینکه کارشناسان ارزش موتورسیکلت کشف شده را ۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برآورد کردند، گفت: در این خصوص یک نفر دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شد.

اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی در خرامه

فرمانده انتظامی خرامه از اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ زمان اله کریمی فرمانده انتظامی خرامه بیان کرد: در پی استمرار اجرای طرح‌های انتظامی با هدف ناامن کردن محلات جرم خیز و پاکسازی نقاط آسیب زا، طرح ارتقای امنیت اجتماعی طی ۳ هفته اخیر در این شهرستان اجرا شد.

او افزود: در این طرح، ۷ سارق با اعتراف به ۲۴ فقره انواع سرقت، ۷ نفر معتاد و خرده فروش و همچنین ۷۶ نفر از محکومان قضایی و، انتظامی نیز دستگیر شدند.

سرهنگ کریمی بیان کرد: توقیف ۲۲ دستگاه خودرو و ۳۹ دستگاه موتورسیکلت متخلف و کشف ۲ قبضه اسلحه غیرمجاز از دیگر نتایج اجرای این طرح است.

فرمانده انتظامی خرامه با اشاره به معرفی متهمان به مرجع قضایی، از همکاری شهروندان با پلیس در جهت اجرای طرح‌های انتظامی تقدیر و تشکر کرد و خواستار استمرار این تعامل و همکاری آنان شد.

توقیف پژو حامل پوشاک قاچاق در خفر

فرمانده انتظامی خفر از توقیف سواری پژو ۴۰۵ و کشف پوشاک خارجی قاچاق در این شهرستان، خبر داد.

سرهنگ حجت اله احمدیان فرمانده انتظامی خفر اظهار کرد: به منظور اجرای طرح مقابله با حمل کالای قاچاق و برخورد با سودجویان، ماموران کلانتری هنگام گشت زنی در محور مواصلاتی جهرم - شیراز به یک سواری پژو ۴۰۵ مشکوک شدند و پس از دستور ایست و طی مسافتی تعقیب و گریز موفق شدند خودرو را توقیف کنند.

او با بیان اینکه در بازرسی از این خودرو، ۵۰۴ ثوب انواع پوشاک خارجی قاچاق و بدون هرگونه مجوز قانونی کشف شد، افزود: برابر اعلام کارشناسان مربوطه ارزش کالای مکشوفه ۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال برآورد شده است.

فرمانده انتظامی خفر تصریح کرد: در این رابطه پرونده قضایی تشکیل و راننده برای سیر مراحل قانونی به دادسرا معرفی شد.

کشف ۲ تن گوشت مرغ بدون مجوز از وانت نیسان

فرمانده انتظامی خرمبید گفت: در بازرسی از یک دستگاه وانت نیسان، ۲ هزار کیلوگرم گوشت مرغ بدون مجوز در این شهرستان کشف شد.

سرهنگ علی اکبر کریمی فرمانده انتظامی خرمبید، بیان کرد: ماموران ایستگاه ایست و بازرسی شهید جنتی فر این شهرستان هنگام کنترل محور‌های مواصلاتی به یک دستگاه وانت نیسان مشکوک شدند و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او با بیان اینکه در بازرسی از قسمت بار ۲ هزار کیلوگرم گوشت مرغ بدون مجوز کشف شد، گفت: کارشناسان ارزش آن را یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال برآورد کردند.

فرمانده انتظامی خرمبید تصریح کرد: در این خصوص پرونده تشکیل و بار مربوطه جهت رسیدگی به اداره دامپزشکی تحویل داده شد.

سارقان کابل برق در لامرد دستگیر شدند

فرمانده انتظامی لامرد از دستگیری ۲ نفر سارق و کشف ۵ فقره سرقت کابل در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ محسن لشکری فرمانده انتظامی لامرد بیان کرد: در پی وقوع چند فقره سرقت کابل‌های برق در سطح شهرستان لامرد، شناسایی سارق یا سارقان در دستور کار پلیس قرار گرفت.

او ادامه داد: مأموران انتظامی تحقیقات خود را آغاز کردند و با اقدامات فنی و بررسی دوربین‌های مداربسته موفق شدند در این خصوص ۲ نفر سارق را شناسایی و آنان را در مخفیگاه شان دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی لامرد با بیان اینکه متهمان در بازجویی اولیه به ۵ فقره سرقت در سطح شهرستان اقرار کردند، گفت: سارقان برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شدند.

کشف موتورسیکلت‌های مسروقه در قیروکارزین

جانشین فرمانده انتظامی قیروکارزین از کشف ۲ دستگاه موتورسیکلت مسروقه در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ علیرضا اوریادی کشکولی جانشین فرمانده انتظامی قیروکارزین بیان کرد: مأموران پلیس آگاهی قیروکارزین در اجرای طرح استعلام وسایط نقلیه در توقف گاه‌ها و پارکینگ‌های سطح شهرستان، ۲ دستگاه موتورسیکلت مسروقه را کشف کردند.

او بیان کرد: با توجه به مخدوش بودن ارکان و شماره‌های موتورسیکلت‌های مذکور، کارآگاهان پلیس ضمن انجام کارشناسی علمی موفق مطلع شدند که سابقه سرقت از شهرستان‌های جهرم و قیروکارزین دارد.

سرهنگ اوریادی کشکولی با بیان اینکه تلاش برای شناسایی و دستگیری سارقان با جدیت ادامه دارد.

به شهروندان توصیه کرد: وسایط نقلیه خود را به سیستم‌های پیشگیری از سرقت مجهز کنید و در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک موضوع را از طریق تماس با تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهید.

توقیف ۱۲۳ دستگاه خودرو و موتورسیکلت متخلف در ارسنجان

فرمانده انتظامی ارسنجان از توقیف ۱۲۳ دستگاه خودرو و موتورسیکلت متخلف در اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ خدابخش حسن زاده فرمانده انتظامی ارسنجان بیان کرد: برای استقرار هرچه بهتر امنیت در سطح جامعه و پیگیری مطالبات مردم، طرح ارتقای امنیت اجتماعی در این شهرستان طی یک هفته به مرحله اجرا گذاشته شد.

او افزود: در این طرح پس از هماهنگی با مرجع قضایی با اعزام چند گروه گشت به نقاط مختلف شهرستان، ۴۹ دستگاه خودرو و ۷۴ دستگاه موتورسیکلت بدون مدارک و مزاحم توقیف و روانه پارکینگ شدند.

سرهنگ حسن زاده، امنیت و آرامش شهروندان را خط قرمز پلیس ارسنجان بیان کرد و از استمرار اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی در این شهرستان، خبر داد.

خرده فروش سیار دستگیر شد

فرمانده انتظامی فسا گفت: همکاری اهل محل به دستگیری خرده فروشی که با خودرو موادمخدر توزیع می‌کرد، منتهی شد.

سرهنگ فرهاد آراوند فرمانده انتظامی فسا بیان کرد: در جهت اجرای امنیت محله محور و گزارش اهالی یکی از محلات شهر مبنی بر خرید و فروش مواد مخدر توسط فردی سودجو با سواری پژو، رسیدگی به موضوع در دستور کار ماموران کلانتری ۱۱ شهدا قرار گرفت.

او ادامه داد: ماموران پلیس موفق شدند با بررسی تخصصی، محل تردد خودرو را در سطح شهر شناسایی و در عملیاتی غافلگیرانه راننده را قبل از فروش مواد دستگیر کنند.

این مقام انتظامی به کشف ۷ بسته آماده فروش ماده مخدر از نوع شیشه و یک قبضه سلاح سرد در خودرو متهم اشاره کرد و گفت: متهم پس از تکمیل پرونده روانه دادسرا شد.

رئیس پلیس فسا افزود: پلیس در ناامن کردن محیط برای خرده فروشانی که دسترسی به مواد افیونی را تسهیل می‌کنند، عزم جدی دارد.

کشف پراید سرقتی در شیراز

فرمانده انتظامی شیراز از توقیف سواری پراید مسروقه در این شهرستان خبر داد. 

سرهنگ اسماعیل زراعتیان فرمانده انتظامی شیراز اظهار کرد: ماموران انتظامی کلانتری ۲۲ آزادگان هنگام گشت زنی در سطح حوزه استحفاظی به یک خودرو پراید مشکوک شدند و برای بررسی بیشتر آن را متوقف کردند.

سرهنگ زراعتیان با بیان اینکه در بررسی اولیه مشخص شد خودرو سابقه سرقت از شهرستان جهرم دارد، گفت: در این خصوص ۲ نفر دستگیر و برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شدند.

این مقام انتظامی از شهروندان خواست هرگونه اخبار و اطلاعات در زمینه فعالیت سارقان و بر هم زنندگان نظم و امنیت عمومی و افراد مشکوک را از طریق تماس با مرکز فوریت‌های ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
لیلا ایزدی خرامه
۱۰:۰۵ ۲۹ خرداد ۱۴۰۳
لا اکراه فی الدین.در پذیرفتن دین هیچ اکراهی نیست.
آخرین اخبار