دفاع مدنی غزه اعلام کرد که پیکر‌های حداقل ۶۰ شهید از زیر آوار ساختمان‌های محله تل الهوی در غرب شهر غزه خارج شده‌اند.

به نقل از خبرگزاری‌های فلسطینی، دفاع مدنی غزه بعد از ظهر جمعه از خارج شدن پیکر‌های حداقل ۶۰ شهید از زیر آوار ساختمان‌های محله تل الهوی در غرب شهر غزه خبر داد و اعلام کرد که پیکر‌های مذکور به طور کامل سوخته‌اند و اکثر قربانیان این جنایت، زنان و کودکان هستند.

 دفاع مدنی غزه با تأکید بر اینکه بیشتر قربانیان این جنایت را زنان و کودکان تشکیل می‌دهند تصریح کرد پیکر‌های برخی از قربانیان به طور کامل سوخته است.

دفاع مدنی غزه با اشاره به اینکه اشغالگران، ساختمان‌ها را بر سر قربانیان منهدم کرده‌اند، گفت: اعضای برخی خانواده‌ها در این جنایت به طور کامل قتل عام شده و به شهادت رسیده‌اند.

بنا به اعلام دفاع مدنی غزه، پس از خروج نظامیان اشغالگر از محلات الصناعه و تل الهوی در غرب شهر غزه، برخی منازل به طور کامل توسط آنها به آتش کشیده شده است.

این مرکز رسمی امدادرسانی غزه تصریح کرد: جنایت مذکور اشغالگران در طول هفته گذشته روی داده است و به دلیل وجود تک تیرانداز‌های رژیم اشغالگر در منطقه، قادر به دسترسی به این منطقه نبوده‌ایم.

دفتر اطلاع رسانی دولتی در غزه نیز با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که اخبار تکان دهنده‌ای از جنایات وحشیانه اشغالگران در محله تل الهوی در شهر غزه به گوش می‌رسد و نظامیان اشغالگر با وجود خروج از این محله، همچنان در اطراف آن مستقر هستند.

این مرکز اطلاع رسانی دولتی در غزه تأکید کرد: نگران گسترش آتش‌سوزی‌های عمدی ایجاد شده توسط اشغالگران به منابع سوخت و سایر ساختمان‌ها هستیم.

این مرکز، فقدان سوخت و تخریب تأسیسات زیربنایی را مانع اصلی خروج پیکر‌های شهدا در تل الهوی از زیر آوار دانست و تأکید کرد: اشغالگران مردم غزه را وادار به عدم بازگشت نهایی به مناطق شمالی این باریکه می‌کنند.

مرکز اطلاع رسانی دولتی نوار غزه تصریح کرد: در حمله اخیر، اشغالگران بیمارستان «اصدقاء المریض» در مرکز شهر غزه و همچنین برج مشتهی در میدان انصار در غرب این شهر را ویران کردند.

ساعاتی پیش نیز «یحیی السراج» شهردار غزه گفت: اشغالگران عامدانه زیرساخت‌های حیاتی غزه را هدف قرار می‌دهند تا شهر غزه غیرقابل سکونت شود.

السراج افزود: اشغالگران تل الهوی را از ۹ ماه قبل هدف قرار می‌دهند. منطقه صنعتی مملوء از آوارگانی است که در برج‌های مسکونی قرار دارند.

شهردار غزه تاکید کرد: اشغالگران منابع آب، درختان، مساجد، مدارس و کل زیرساخت‌ها را هدف قرار می‌دهند.

وی بیان کرد: ۳۵ درصد از زیرساخت‌ها و منازل مسکونی در الشجاعیه به طور کامل ویران شده است.

شهردار غزه تاکید کرد: به دلیل ویرانی کامل زیرساخت‌ها نمی‌توانیم آب را به مناطقی که آوارگان در آنجا مستقر هستند، انتقال دهیم.

پس از گذشت ۹ ماه از تجاوز بدون نتیجه و دستاورد رژیم صهیونیستی به نوار غزه، این رژیم روزبه‌روز بیشتر در بحران‌های داخلی و خارجی خود فرو می‌رود. رژیم صهیونیستی طی این مدت به اهداف اعلام شده خود یعنی نابود کردن حماس و بازگرداندن اسیران صهیونیست از نوار غزه نرسیده است.

رژیم صهیونیستی طی این مدت دستاوردی غیر از جنایت، قتل‌عام، ویرانی، جنایت‌های جنگی، نقض قوانین بین‌المللی، بمباران نهاد‌های امدادرسان و قحطی و گرسنگی در این منطقه نداشته است.

منبع: ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار