سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه معتقد است واشنگتن در تلاش است تا اتحادیه اروپا را کاملاً به منابع انرژی خود وابسته کند.

ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در مورد توصیه اتحادیه اروپا به کی یف برای تعلیق ترانزیت نفت روسیه اظهار نظر کرد.

به گفته او «دولت واشنگتن عمیقا به وابستگی کامل اتحادیه اروپا به منابع انرژی آمریکا نیاز دارد.»

پیش از این، پیتر شیارتو، وزیر امور خارجه مجارستان، گفته بود که توقف ترانزیت نفت از روسیه به مجارستان و اسلواکی از طریق کی‌یف توسط بروکسل هماهنگ شده است.

زاخارووا گفت: من اضافه می‌کنم که واشنگتن پشت بروکسل ایستاده است. به همین دلیل است که قرارداد‌های بلندمدت کشور‌های اتحادیه اروپا با روسیه و نورد استریم تضعیف شد.

هفته گذشته، اسلواکی و مجارستان به دلیل اقدامات اوکراین که ترانزیت نفت از شرکت روسی لوک اویل را از طریق خاک این کشور متوقف کرد، از اتحادیه اروپا درخواست کمک کردند.

روز پنجشنبه یک نماینده کمیسیون اروپا گفت که عرضه سوخت به این کشور‌ها توسط سایر تامین کنندگان جبران شده است. در همین راستا کمیسیون از انجام رایزنی‌های فوری در این زمینه خودداری کرد.

روزنامه فایننشال تایمز با استناد به متن نامه والدیس دومبروسکیس، کمیسر تجارت اتحادیه اروپا، روز جمعه گزارش داد که اتحادیه اروپا به مجارستان و اسلواکی توصیه کرده است که نفت روسیه را کنار بگذارند و به دنبال منابع جایگزین باشند.

خبرنگار: اعظم پورکند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
عمار .
۱۷:۱۳ ۱۴ مرداد ۱۴۰۳
همان کاری را می کند که شما و دیگر ابرقدرتهای جهان دارن می کنند همه کشورهای جهان وابسته چند ابرقدرت جهانی شدند بلوک شرق به ابرقدرتهای شرقی بلوک غرب به ابرقدرتهای غربی برخی از بلوک شرقیها هم به ابرقدرتهای غربی وابسته شدند و برخی از کشورهای غربی به ابرقدرتهای بلوک شرق وابسته شدند در این جهان روی کره زمین هر که از هر لحاظی ابرقدرتتر باشد کشورهای بیشتری وابسته اش و نیازمندی می شوند کره زمین مثل چند کارخانه تولیدی چند منظوره بسیار بزرگ است که ملتهای جهان برای اینکه شغل کار درآمد خورد خوراک بهداشت سلامت داشته باشند می روند و جذب یکی از این کارخانه ها می شوند صاحبان کارخانه های تولیدی بزرگ همان ابرقدرتهای جهانی هستند که هر که را بخواهند استخدام می کنند هر که را باب طبعشان نباشد اخراجش می کنند به فقر فلاکت زدگی گرسنگی درماندگی بیچارگی بینوایی هزار بلیات دیگر می اندازنش کل ابرقدرتهای جهانی اینگونه عمل می کنند برای منافع خودشان دیگران را زیر پاهایشان له مچاله می کنند استعمار استثمار می کنند نه شماها بهتر از اونهایید نه اونها بهتر از شمایند همگیتان سراپا یه کرباسید همای هیچکدامتان برای مستضعفین جهان رنگینتر نیست همان ظلم ستمگری که شما ابرقدرتهای بلوک شرقی بر سر مستضعفین بینوایان محرومان انجام داده می دهید آن ابرقدرتهای بلوک غربی هم همین کارها زشت ناپسند ناعادلانه را نسبت به مستضعفین بینوایان محرومان بلوک غربی انجام می دهند بدبختی اینجاست که متاسفانه بدبختانه جهان اسلام یه عده از کشورهای اسلامی آویزان وابسته ابرقدرتهای شرقی شدند یه عده دیگر از کشورهای اسلامی وابسته آویزان ابرقدرتهای غربی شدند فقط دعا می کنیم که هر چه زودتر منجی عالم بشریت ظهور کند مردم جهان بیچاره بدبخت بینوا محروم شده توسط شما ابرقدرتهای جهان خوار را نجات دهند تا عدالت حقوق بشرانه خداپسندانه در کل جهان حاکم شود . والسلام .
آخرین اخبار