ارزش تجارت خارجی گمرکات مازندران با کشور‌های عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا در سه ماهه نخست امسال از ۱۶۲ میلیون دلار گذشت.

امیرجمشیدی ناظر گمرکات مازندران و مدیر کل گمرک نوشهر گفت: ارزش تجارت خارجی گمرکات مازندران به کشور‌های عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا در سه ماهه نخست امسال با افزایش ۴۰ درصدی، بالغ بر ۱۶۲ میلیون و ۷۸۹ هزار دلار بوده است.

او افزود: طی این مدت صادرات از گمرکات مازندران به مقصد کشور‌های عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا بالغ بر ۴۳۱ هزار تن به ارزش ۳۱میلیون و ۲۱۶ هزار دلار بوده که از نظر وزنی و ارزشی به ترتیب ۶۷ و ۹۳ درصد رشد را نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۳ نشان می‌دهد.

جمشیدی صادرات از گمرکات مازندران به کشور‌های فدراسیون روسیه با ۲۶ میلیون دلار؛ قزاقستان با ۵ میلیون دلار، ارمنستان با ۴۷۲ هزار دلار و قرقیزستان با ۳۶۸ هزار دلار و بلاروس با ۱۳ هزار دلار اعلام کرد و گفت: کالا‌های صادراتی گمرکات مازندران به این کشور‌ها عمدتا شامل سیمان و موادمعدنی، محصولات لبنی، مرکبات، فرآورده‌های خوراکی، موادپلاستیکی، گل، کیوی و ... هستند.

ناظر گمرکات مازندران ارزش کل صادرات گمرکات مازندران را ۸۸ میلیون و ۵۷۷ هزار دلار بیان کرد و افزود: سهم این کشور‌ها از کل صادرات گمرکات مازندران ۶۷ درصد وزنی و ۹۳درصد ارزشی می‌باشد.

جمشیدی گفت: در همین مدت واردات گمرکات مازندران از کشور‌های عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا به ۱۳۱ میلیون و ۵۷۳ هزار دلار رسیده است، که نسبت به سال ۱۴۰۲ ازنظر ارزشی ۳۱درصد افزایش داشته است.

ناظر گمرکات مازندران افزود: کشور‌های عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا به ترتیب فدراسیون روسیه با ۱۱۹ میلیون و ۱۷۳ هزار دلار؛ قزاقستان با ۹ میلیون و ۴۸۵ هزار دلارو بلاروس ۲ میلیون و ۹۱۵ هزار دلار مبدا کالا‌های وارداتی گمرکات مازندران بوده که عمده‌ترین کالا‌های واردشده از این کشور‌ها غلات، روغن ودانه‌های روغنی، چوب وتخته، محصولات شیمیایی، آهن آلات و .. بوده است.

براساس این گزارش، ارزش کل واردات گمرکات مازندران طی ۳ ماهه نخست امسال۵۵۷ میلیون و ۵۸۰ هزار دلاربوده و سهم واردات کالا ازکشور‌های اوراسیا ازکل واردات گمرکات مازندران از نظر وزنی ۵۶ درصد و ارزشی ۳۱ درصد بوده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.