رئیس پلیس فتا گلستان تهدید، اخاذی و هتک حیثیت را نتیجه عدم مراقبت از اطلاعات شخصی عنوان کرد.

سرهنگ سعید تجری گفت: متاسفانه شاهد هستیم  که افراد بی‌اعتنا به عواقب رفتار خود در فضای مجازی اقدام به بارگذاری تصاویر و فیلم‌های خصوصی خود در شبکه‌های اجتماعی می‌کنند و گاهی اوقات، خود با انتشار این اطلاعات شخصی، زمینه نقض حریم خصوصی را فراهم می‌کنند.

او افزود: پرونده‌های زیادی در پلیس فتا در حال بررسی و پیگیری است که به علت سهل انگاری یا ساده انگاری کاربران اتفاق افتاده است؛ به عنوان مثال شهروندی که فارغ از عواقب عمل خود، اقدام به بارگذاری فیلم و تصاویر شخصی بر روی پیج، کانال یا وب‌سایت خود می‌کند و این امکان را برای مجرمین فراهم می‌کند تا با در اختیار گرفتن این اطلاعات، ضمن نقض حریم خصوصی وی با تهدید و اخاذی، هتک حیثیت دردسر‌های فراوانی برای این کاربر سهل انگار ایجاد کنند.

سرهنگ تجری گفت: از کاربران عزیز می‌خواهیم که از اطلاعات خصوصی‌شان به خوبی مراقبت نمایند و محیط شبکه‌های اجتماعی را محیط امن و قابل اعتمادی تصور نکنند.

وی عنوان داشت: پروفایل‌ها و صفحات شبکه‌های اجتماعی محل مناسبی برای درج اطلاعات نیست، لذا شما کاربران عزیز ناخواسته زمینه سوء‌استفاده از عنوان و اطلاعات خصوصیتان را برای مجرمین سایبری فراهم نکنید.

ضمن درخواست از کاربران برای مطالعه قانون جرائم رایانه‌ای و هشدار به هنجارشکنان این حوزه، از کاربران خواست در صورت مواجهه با موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.fata.gov.ir اعلام کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.