مدیرکل صنعت، معدن و تجارت قم گفت: از ابتدای امسال تا شهریورماه، ۱۵۲ جواز تاسیس صنعتی با سرمایه گذاری ۱۱۸ هزار و ۴۶۳ میلیارد ریال و ظرفیت اشتغالزایی برای ۶ هزار و ۲۵۲ نفر در استان صادر شد.

اکبر ابدالی گفت: جواز‌های تاسیس صادر شده در بخش ایجادی به تعداد ۱۰۷ مورد با سرمایه گذاری ۹۳ هزار و ۷۹۱ میلیارد ریال و ظرفیت ایجاد اشتغال برای پنج‌هزار و ۱۵۰ نفر و در بخش توسعه‌ای (طرح توسعه واحد‌های صنعتی موجود) به تعداد ۴۵ مورد با سرمایه گذاری ۲۴ هزار و ۶۷۲ میلیارد ریال و ظرفیت اشتغالزایی برای یک‌هزار و ۱۰۲ نفر بوده‌است.

او ادامه داد: تلاش داریم تا از ظرفیت ایجاد شده و استقبال خوب بخش خصوصی برای فعالیت در حوزه فعالیت‌های صنعتی قم در مسیر اولویت‌های اقتصادی استان استفاده کنیم و در همین راستا از ایجاد واحد‌های تولیدی در بخش صنایع پاک، دانش‌بنیان، اشتغالزا و صادرات محور حمایت خواهیم کرد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت قم تاکید کرد: در عین حال با توجه به رشد سرمایه‌گذاری در بخش‌های صنعتی قم، زمینه اشتغال در این حوزه اقتصادی نیز روز به روز بیشتر می‌شود و این موضوع ضرورت همکاری بیشتر مراکز علمی با واحد‌های صنعتی استان برای تامین نیرو‌های مورد نیاز بخش تولید را بیش از گذشته برجسته می‌سازد.

گفتنی است حجم قابل توجه جواز‌های تاسیس صادر شده در صنعت قم نشان دهنده رغبت بالای سرمایه گذاران برای انجام فعالیت‌های اقتصادی در این بخش است و از همین منظر باید تاکید کرد که حوزه فعالیت‌های تولیدی در استان طی سال‌های اخیر روند رو به رشدی را طی می‌کند.

بخش صنعت در قم یکی از نمونه‌های موفق فعالیت مردمی و بخش خصوصی در حوزه اقتصاد است و تقریبا تمام واحد‌های تولیدی استان به صورت غیر دولتی و توسط بخش خصوصی اداره می‌شود.

امروز صنعت قم علاوه بر گسترش کمی، در زمینه تعمیق بخشی به فعالیت‌های صنعتی و توسعه کیفی فعالیت‌ها نیز اقدام‌های گسترده‌ای را آغاز کرده که از جمله آن ارتقای بهره‌وری و تولید محصولات مورد نیاز کشور از طریق بسیج ظرفیت‌های داخلی می‌باشد.

شهرک‌های صنعتی استان به دلایل مختلف همچون موقعیت ویژه درنزدیکی بازار‌های بزرگ کشور و برخورداری از امکانات زیرساختی مناسب، با استقبال گسترده سرمایه‌گذاران و علاقه‌مندان به راه‌اندازی کسب و کار‌های تولیدی مواجه شده‌است.

در بخش صنعت، استان قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمودآباد، درودگران، فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خورآباد، دستجرد، سیرو و طغرود است که هر کدام از آنها موقعیت ممتازی برای توسعه سرمایه‌گذاری، تولید و اشتغال دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار