فرماندار سراوان گفت: مطالبه جدی مردم ایران این است که سریع‌تر زمینه خروج و بازگشت اتباع غیرمجاز را به کشورشان فراهم آورند.

مجتبی شجاعی بیان کرد: مهمانان هم دین ما از افغانستان گرچه بدون دعوت تشریف آوردند، اما با آغوش باز سال‌ها میزبانشان بودیم و در استفاده از آب و برق و آرد و... این کشور با ما شریک بودند.
 
وی افزود: افغانستانی‌ها برای ما عزیز بوده و عزیز هستند، اما منافع ملی کشورمان از هر ملاحظه‌ای مهم‌تر و اولویت دار است.
 
 فرماندار سراوان ادامه داد: لذا با کمال امتنان و عزت باید آن دسته از اتباع که غیرمجاز هستند کشور ما را ترک کنند و برای ساختن کشورشان به وطن خودشان بازگشته و با بازوان توانمند و اراده خودشان، کشورشان را آباد کنند و زمینه را برای بازگشت سایر مهاجرین افغان که در کشور‌های دیگر نیز ساکن هستند و زندگی می‌کنند فراهم کنند.
 
شجاعی خاطرنشان کرد: از سویی، پیوند‌های دو کشور ایران و افغانستان پیوند‌های تاریخی، دینی و تمدنی عمیقی است که سال‌ها شکل گرفته و ملت ایران در روز‌های سخت صادقانه کنار ملت افغانستان بودند و پذیرای مهاجرین قانونی و غیرقانونی بودند لذا اکنون که افغانستان در حال بازسازی خسارت‌های استعمارگران آمریکایی است که هم به نفع افغان‌های مهاجر غیرقانونی خواهد بود که به سرعت به کشورشان بازگردند و هم اقتضای کشور و مطالبه جدی مردم ایران است که سریع‌تر زمینه خروج و بازگشت مهاجرین افغانی غیرمجاز را به افغانستان فراهم آوردند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی اصیل
۰۱:۱۹ ۱۰ شهريور ۱۴۰۳
دورد بر شما برادر عزیز. اخراج افغانیا باید خیلی زود انجام شود تا بیشتر از این منابع کشور مون خرج اینا نشه. ۹۰درصد مردم خواستار خروج افغانیه هستند.. عاجزانه تقاضا داریم پیگری کنید. مدارک هاشون تمدید نکنید اونای هم که دارن باطل کنید. با تشکر موفق باشید.
آخرین اخبار