احمد آقایی امروز در مراسمی به عنوان رئیس کل بازرسی گیلان معرفی و منصوب شد.

ذبیح الله خدائیان، رئیس سازمان بازرسی کل کشور امروز در مراسم تکریم و معارفه رئیس کل بازرسی استان با اشاره به اصل ۱۷۴ قانون اساسی پایش روند اجرای قانون و نظارت بر حسن اجرای امور را از رسالت‌های مهم سازمان بازرسی اعلام کرد و گفت: این مهم با رویکرد تعامل و کمک به دستگاه‌های دولتی و تسریع در روند خدمت رسانی به مردم در اولویت برنامه‌های این سازمان قرار دارد.

به گفته او، عملکرد یکسال گذشته سازمان بازرسی کل کشور به وضوح نشان می‌دهد که ارائه تذکر و راهکار و صدور اخطار به دست اندرکاران اجرایی مقدم بر برخورد قضایی بوده و به همین دلیل در گیلان به ازای تشکیل ۷۵ فقره پرونده قضایی برای متولیان اجرایی، هزار مورد اخطار و راهکار صادر شده است.

خدائیان افزود: زمانی که هدف خدمت به مردم باشد روند تعامل جمعی برای پیشبرد بهینه امور و گره گشایی از مشکلات تسریع خواهد شد.

ذبیح الله خدائیان، رئیس سازمان بازرسی کل کشور

رئیس سازمان بازرسی کل کشور همچنین توانمندی‌های بالقوه و خدادادی استان گیلان در حوزه‌های تولیدی، کشاورزی و گردشگری را متعدد و متنوع برشمرد و تصریح کرد: در بستر وحدت و همدلی می‌توان این ظرفیت‌ها را در راستای خدمت صادقانه به مردم عینیت بخشید.

 ضرورت همکاری دستگاه‌های اجرایی در تشدید نظارت‌ها 

حجت‌الاسلام والمسلمین اسماعیل صادقی نیارکی، رئیس کل دادگستری گیلان هم در این مراسم گفت: طبق قانون، سازمان بازرسی به جهت حق نظارت قوه قضاییه در جریان حسن انجام امور ایجاد شده است. 

او با بیان اینکه اگر درست نظارت شود، تخلفات تقلیل پیدا خواهد کرد، افزود: بروز فساد نتیجه عمل نکردن به قانون است و این مصداق در حادثه عاشورا به جهت عمل نکردن به مبانی کتاب قرآن و سنت رخ داد.

رئیس کل دادگستری گیلان تصریح کرد: بسیاری از اقدامات سازمان بازرسی در کشور و استان، جلوی چپاول و دست‌درازی‌ها را گرفته و منابع عظیمی را به منابع دولت برگردانده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین اسماعیل صادقی نیارکی، رئیس کل دادگستری گیلان

حجت‌الاسلام صادقی نیارکی، رئیس جدید سازمان بازرسی گیلان را فساد ستیز و از کارکشتگان خوشنام دستگاه قضایی دانست و گفت: یقینا دوره‌ای موفق را در استان شاهد خواهیم بود.

او همچنین بر ضرورت همکاری و استقبال دستگاه‌های اجرایی از تشدید نظارت‌ها و حتی برخورد‌ها تأکید کرد و گفت: بسیاری از تخلفات در صورت برخورد در ابتدای کار منتهی به جرائم و صدور احکام سنگین‌تر نخواهد بود چرا که ما معتقدیم حسن اجرای امور بر تشدید نظارت‌ها و برخورد با متخلفان است.

در این مراسم از تلاش‌های سجاد ده ده جانی تقدیر و احمد آقایی به عنوان رئیس کل جدید بازرسی گیلان منصوب شد.

او پیش از این معاون منابع انسانی و فرهنگی دادگستری استان خراسان رضوی بوده و همچنین سابقه معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان گیلان را نیز در کارنامه دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.