مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی گفت: پرونده ثبت جهانی شدن پنبه مله برای یونسکو ارسال شده است.

شاهوردی مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی گفت: پنبه مله در چند قدمی ثبت جهانی بوده و پرونده این محصول بی‌نظیر برای یونسکو ارسال شده است. 

او افزود: فرهنگ، تمدن و تاریخ وسیله گفتگوی جوامع بشری محسوب می‌شود و تلاش برای ثبت جهانی مله در واقع تجلیل از هنر و اراده نیاکان این سرزمین است.

شاهوردی اظهار امیدواری کرد بعد از ثبت جهانی توبافی روستای خراشاد، با ثبت جهانی مله بافی، حلقه دیگری از تمدن و هنر دست مردمان خراسان جنوبی به ثبت برسد.


بیشتر بخوانید


مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی بیان کرد: شهرستان خوسف به عنوان یک بسته گردشگری، صنایع‌دستی کشاورزی، سلامت، تاریخی و مذهبی در حوزه سه‌گانه صنایع‌دستی، میراث‌فرهنگی و گردشگری در سطح خراسان جنوبی قابلیت‌های زیادی دارد و بعد از مرکز استان، بیشترین اثر ثبت ملی متعلق به خوسف است. 

او عنوان کرد: مله یکی از افتخارات و نشان هویتی شهرستان خوسف است که پتانسیل‌های فراوانی در جذب گردشگر دارد و با توجه به اینکه شهرستان خوسف از جاذبه‌های گردشگری بسیاری بهره‌مند است می‌توان با توسعه گردشگری و صنایع دستی در کنار یکدیگر زمینه اشتغال و درآمدزایی را فراهم کرد.

شاهوردی ادامه داد: ۷۰ صنعتگر شهرستان خوسف در حوزه مله فعالیت دارند که با هنرمندی خود به ارزش افزوده این محصول کمک می‌کنند و ۶ هکتار سطح این شهرستان زیر کشت پنبه مله است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.