نماینده مجلس گفت: متاسفانه جوامع بین‌المللی کار خاصی برای مردم فلسطین صورت ندادند تا رژیم صهیونیستی را از مسابقات المپیک محروم کنند.

علی کشوری عضو کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان درباره لزوم محرومیت رژیم صهیونیستی از مسابقات المپیک پاریس گفت: در مسابقات ورزشی معمولا ورزشکاران و طرفدارانشان دوست دارند نگاه سیاسی پیش نیاید، اما وقتی کشوری مثل روسیه را که با اوکراین درگیر شده از مسابقات محروم کردند یعنی اینکه نگاه سیاسی جانبدارانه‌ای نسبت به کشور‌هایی خاص دارند و می‌گویند این‌ها هر کاری کنند ما کاری به آنها نداریم لذا این نگاه، تبعیض‌آلود است که از نظر ما قبول نیست.

وی ادامه داد: اگر قرار بر عدالت است باید برای همه کشور‌ها باشد. کشوری مثل روسیه وقتی محروم می‌شود رژیم صهیونیستی هم باید از المپیک محروم شود.

عضو کمیسیون اصل نود مجلس اظهار کرد: تعداد زیادی از مردم فلسطین روزانه از بین می‌روند بدون اینکه جرم و جنایتی کرده باشند و مورد هزاران حمله وحشیانه صهیونیست‌ها قرار گرفتند، اما متاسفانه جوامع بین‌المللی کار خاصی برای این افراد صورت ندادند تا رژیم صهیونیستی را از مسابقات المپیک محروم کنند.

کشوری بیان کرد: حق کشور‌ها ازجمله ایران است تا به این موضوع اعتراض کنند و قطع‌به‌یقین بعد از مدت‌ها از این اعتراض نتیجه می‌گیریم تا با هجوم وحشیانه آنها مقابله کنیم و بتوانیم حرفمان را به کرسی بنشانیم، چون در مسابقات ورزشی، جنایات تقبیح شده است.

وی درباره حواشی که پیرامون حسن یزدانی مبنی بر پرداخت قسط پنج میلیارد تومانی ایجاد شده، گفت: با آقای نوری استاندار مازندران، آقای عباسی و آقای حاجی‌پور نمایندگان استان مازندران در مجلس با نمایندگان کشورمان در المپیک دیدار داشتیم.

نماینده مردم قائمشهر، سوادکوه، جویبار، سیمرغ و سوادکوه شمالی در مجلس اظهار کرد: آقای حسن یزدانی در زمانی که قهرمان جهان و المپیک شد به وی یک زمین دادند تا در آن زمین یک باشگاه ورزشی تاسیس کردند. آن زمین یک زمین بلااستفاده در شهرستان جویبار بود و نه امکان کار تجاری و نه امکان مسکونی شدن و نه امکان کشاورزی داشت.

عضو کمیسیون اصل نود مجلس تصریح کرد: حسن یزدانی و پدرش برای احداث باشگاه ورزشی وام‌هایی با سود بالا گرفتند و به‌دنبال بیزینس و کار اقتصادی نرفتند و فقط می‌خواستند یک مجموعه ورزشی احداث کنند که به کشتی آن منطقه و جوانان آن منطقه توجه شود که هم‌اکنون استاندار مازندران و وزیر ورزش کمک‌هایی کردند. 

کشوری بیان کرد: در گفتگویی که با آقای هاشمی وزیر ورزش داشتم، گفت که ما کمک‌های مستقیمی را قرار است انجام دهیم و یک بخشی از آن را انجام دادند و قرار است بخش دیگر به‌زودی انجام شود تا این فشار، ذهن ورزشکار ما را برای المپیک درگیر نکند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Poland
ناشناس
۱۰:۵۹ ۱۴ مرداد ۱۴۰۳
المپیک مال اونهاست چراهیچ کس اینونمی گه ما کی باید بفهمیم این تشکیلاتی که تحت عنوان المپیک یا جام جهانی همش ساخته پرداخته غربیهاست که در راس اونها صهیونیسم بین الملل قرار دارد اونها نه تنها اسرائیل را حذف نمی کنند امکان دارد اگه زیاد سرو صدا بکنیم ما روهم از المپیک حذف کنند همون طور روسیه را حذف کردن.
آخرین اخبار