معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران از نصب و راه اندازی ۶۵ یونیت جدید پله برقی پل‌های عابر پیاده پایتخت تا پایان نیمه نخست امسال خبر داد.

گلایه از خرابی پله برقی‌های پل‌های عابر پیاده پایتخت مربوط به امروز و دیروز نیست و چندسالی است گلایه مردم از خاموشی این پله برقی‌ها بیشتر شده است مخصوصا مکان‌هایی که محل رفت و آمد افراد سالخورده است مانند رو به روی سازمان تامین اجتماعی که خرابی‌های متعدد را تجربه کرده و همین موضوع رفت و آمد را برای افراد سالخورده که کار اداری دارند سخت کرده است.

با گذر عمر نصب پله برقی‌های پل‌های عابر پیاده پایتخت قطعات آن از کار افتادند و راه اندازی مجدد آن با مشکل مواجه شد و سخنگوی شورای شهر تهران فروردین سال ۱۴۰۱ گفته بود وضعیت پله‌برقی‌ها به علت نبود قطعات یدکی و تحریم‌ها دچار مشکلات زیادی شده‌اند و هزینه زیادی هم به دنبال دارند، این مطلب را دیگر مسئولین شهری هم در همان سال بیان کرده بودند.

شورای شهر تهران وقتی دید سازمان زیباسازی شهرداری تهران نمی‌تواند مشکل خرابی پله‌های برقی را حل کند و گلایه مردم از خرابی پله برقی‌های پل‌های عابر پیاده پایتخت روز به روز بیشتر می‌شود اواخر سال گذشته تصمیم گرفت مسئولیت حل این مشکل را به معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران بسپارد.

پس از این تصمیم و رای اکثر اعضای شورای شهر تهران به انتقال این مسئولیت موضوع را از هادی حق بین معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران پیگیر شدیم که پس از انتقال حقوقی تعمیر پله برقی‌ها از سازمان زیباسازی به معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران ابتدای اردیبهشت امسال حق بین در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان وعده داد ۶۰ یونیت جدید پله برقی تا چهار ماه آینده در تهران نصب خواهد شد و مشکلات پله برقی‌های خراب هم به مرور حل می‌شود.

در این مدت ضمن پیگیری موضوع از شهرداری با حضور میدانی و سوال از مردم مشاهده شد کار به صورت جدی در حال انجام است و برخی پل‌های مکانیزه که سال‌ها از مدار خارج شده بودند مجدد راه اندازی شدند و مورد استفاده مردم قرار گرفتند، اما مردم در گفتگو با خبرنگار شهری باشگاه خبرنگاران جوان اظهار داشتند باید رسیدگی بیشتری صورت بگیرد، چون زمانی که پله برقی خاموش می‌شود رفت و آمد برای افراد سالخورده و ناتوان با مشکلات زیادی همراه می‌کند.

حالا معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران از نصب و راه اندازی ۶۵ یونیت جدید پله برقی پل‌های عابر پیاده پایتخت تا پایان نیمه نخست امسال خبر داد و گفت: میزان خاموشی و خرابی پله‌های برقی درچند ماه گذشته کمتر شده و نوسازی پل‌های مکانیزه در دستور کار قرار دارد.

وی گفت: برای حفظ و نگه داری پل‌های مکانیزه اتاقک‌های جدید در زیر آنها احداث می‌کنیم تا مراقبت بهتری در طول سال از آنها انجام شود.

خبرنگار: حسین قربانی

برچسب ها: پله برقی ، شهرداری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Germany
ناشناس
۱۰:۴۱ ۱۴ مرداد ۱۴۰۳
پل عابر پیاده با پله های بلندتر از ۱۰ سانت = دکلهای بی مصرف
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۹ ۱۴ مرداد ۱۴۰۳
۵ سانت
آخرین اخبار