استاندار مرکزی از شناسایی و بازگشت ۵۹۷ دانش‌آموز بازمانده از تحصیل در این استان خبر داد.

فرزاد مخلص الائمه در نشست شورای آموزش و پرورش استان مرکزی گفت: دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل شامل افراد مهاجر و معلول است که در راستای جذب، شناسایی و بازگرداندن این قشر می‌توان از ظرفیت نهاد‌های حمایتی بهره گیری کرد.

وی افزود: شناسایی ۵۹۷ دانش‌آموز بازمانده از تحصیل با توجه به جمعیت ۲۶۰ هزار نفری دانش‌آموزان استان زیاد نیست، اما باید زیرساخت‌های لازم برای جذب این جامعه هدف فراهم شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی نیز در این نشست گفت: سال گذشته ۱۴۰۰ دانش آموز برای ثبت نام به مدارس ثبت نام نکردند که از این تعداد ۵۰۰ نفر تاکنون شناسایی نشدند و ۸۰۰ نفر دیگر به دلیل فوت، مهاجرت و معلولیت امکان تحصیل نداشتند همچنین حدود ۱۵۰ نفر از این تعداد به عنوان تارک از تحصیل در آمار اداره کل آموزش و پرورش استان ثبت شده‌اند.

حسین مولوی گفت: همچنین برای سال تحصیلی جدید ۱۲۰۰ نفر از معلمان، متقاضی نقل و انتقال بودند که ۵۰۰ معلم به داخل استان جذب و ۶۰۰ مورد انتقال به خارج استان انجام شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی با اشاره به اینکه خلق درآمد را از کار ویژه‌های این اداره کل دانست و گفت: در این راستا ۳۰۰ درصد درآمد اختصاصی استان رشد داشته که رتبه دوم در جهش درآمد را در سطح ملی استان مرکزی به خود اختصاص داده است.

مولوی گفت: رأی ارزیابی معلمان در بخش آماده سازی ساختمان و تهیه غذا ۳۰۰ میلیارد ریال هزینه صرف شد که ۸ میلیارد ریال از این رقم از سوی وزارت آموزش و پرورش پرداخت شده است.

مولوی گفت: ارزیابی معلمان در دستور کار این اداره کل قرار گرفته که از این تعداد تاکنون ۳۵۰ نفر جذب شدند و باید اذعان کرد که در سال تحصیلی جدید استان مرکزی در ثبت کتاب درسی به عنوان پنجمین کشور معرفی شده است.


 
 
 
mehrnews.com/x۳۵B۶y

برچسب ها: دانش‌آموز ، تحصیل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.