رئیس دادگستری شهرستان زرند از آغاز طرح ضربتی جمع‌آوری متکدیان با همکاری فرمانداری، شهرداری، بهزیستی، مرکز بهداشت و نیروی انتظامی خبر داد.

ابوالفضل فرح بخش رئیس دادگستری شهرستان زرند در جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم با موضوع ساماندهی متکدیان برگزار شد، از آغاز طرح ضربتی جمع‌آوری متکدیان با همکاری فرمانداری، شهرداری، بهزیستی، مرکز بهداشت و نیروی انتظامی بزودی در این شهرستان خبر داد.

وی ادامه داد، متکدیان جمع آوری شده، مورد غربالگری قرار گرفته و پس از تفکیک جنسیتی و جداسازی زنان، مردان، برابر وظایف قانونی توسط مرکز بهداشت، بهزیستی و شهرداری، ساماندهی می‌شوند.

رئیس دستگاه قضا شهرستان زرند تصریح کرد، با توجه به اینکه، تکدی‌گری جرم محسوب می‌شود پس از شناسایی باید تعهد دهند، که دیگر اقدام به تکدی گری در سطح خیابان‌ها و معابر شهری نمی‌کنند و در صورت تکرار مجازات قانونی زندان نیز برای برخورد با این پدیده و جرم مذموم پیشبینی شده که در صورت نیاز به ویژه برای افرادی که به صورت سازماندهی شده تکدی گری را حرفه خود قرار داده اند اعمال خواهد شد.

 این مقام قضایی ادامه داد: از سویی دیگر چنانچه متکدیان شناسایی شده نیازمند تشخیص داده شوند به نهاد‌های حمایتی بهزیستی و کمیته امداد معرفی شده و باید تحت پوشش قرار گیرند؛ و در خصوص بیمه درمان آن‌ها نیز اقدامات لازم بایستی انجام گیرد.

وی گفت: با بررسی هویت متکدیان افراد بومی و غیر بومی شناسایی تا در صورت غیر بومی بودن به شهر و‌منطقه خود انتقال داده شوند.

رئیس حوزه قضایی زرند گفت: انتظار ما از شهروندان عزیز زرندی این است که به افرادی که با سوء استفاده از احساسات پاک مردم اقدام به تکدی گری در معابر عمومی می‌کنند به هیچ عنوان کمک نکنند و کمک‌ها و صدقه خود را یا به دستگاه‌های حمایتی و خیریه‌ها تحویل دهند تا به صورت هدفمند به مستحق واقعی تحویل داده شده و یا آنکه خیرات خود را برای افرادی که از آسیب پذیری مالی آن‌ها اطلاع دارند اختصاص دهند.

برچسب ها: متکدیان ، شناسایی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار