معاون فناوری اطلاعات دادگستری کل استان کرمان گفت: در راستای تکریم مراجعین پانزدهمین دفتر خدمات الکترونیک قضایی در شهر کرمان افتتاح شد.

معاون فناوری اطلاعات و برنامه‌ریزی دادگستری کل استان کرمان گفت: در راستای تکریم مراجعین و ارائه خدمات هوشمند قضایی پانزدهمین دفتر خدمات الکترونیک قضایی در شهر کرمان افتتاح شد.

حسن سلطانی نژاد در حاشیه افتتاح این دفتر که با حضور حسین رئیسی، معاون دادستان کرمان برگزار شد، بیان کرد: کاهش مراجعه حضوری به عدلیه، کاهش زمان رسیدگی به پرونده‌ها و صرفه جویی در وقت و هزینه از اهداف توسعه دفاتر خدمات الکترونیک قضائی می‌باشد.

 این مقام قضایی اظهار داشت: با راه اندازی دفاتر خدمات الکترونیک قضایی، دسترسی مردم به خدمات الکترونیک از جمله طرح دادخواست، طرح شکواییه و ارسال لوایح، تسهیل شده و افراد می‌توانند اسناد مورد نیاز برای پرونده‌های خود را با سرعت ضمیمه کنند.

معاون قضایی، فناوری اطلاعات و برنامه ریزی دادگستری کل استان کرمان گفت: در حال حاضر ۶۴ دفتر خدمات الکترونیک قضایی در استان کرمان راه اندازی شده است. 

وی خاطر نشان ساخت: با افتتاح دفاتر الکترونیک قضایی در سراسر استان، امکان بهره مندی مردم در اقصی نقاط استان از خدمات الکترونیک دستگاه قضایی فراهم شده و این موضوع قطعا در کاهش سفر‌های برون شهری، کاهش مراجع به واحد‌های قضایی، صرفه جویی در هزینه مردم و افزایش بهره وری سازمانی تاثیر قابل توجهی دارد. 

این مقام قضایی با اشاره به نحوه صدور مجوز فعالیت دفاتر خدمات الکترونیک قضایی گفت: صدور مجوز فعالیت این دفاتر با انجام تشریفات قانونی و شرکت متقاضیان در آزمون ورودی و موفقیت در مرحله مصاحبه انجام می‌گیرد و در سال‌جاری نیز برای تکمیل ظرفیت موجود در استان، آزمونی برگزار می‌شود که زمان و مکان آزمون متعاقبا بنحو مقتضی به اطلاع عموم خواهد رسید.

سلطانی نژاد افزود: از مجموع دفاتر خدمات الکترونیک قضایی در استان کرمان، ۱۵ دفتر در مرکز استان کرمان فعالیت دارند.

گفتنی است این دفتر به آدرس کرمان – بلوار هوانیروز- بعد از تقاطع غدیر یک – نبش کوچه ۲۶ به شهروندان خدمات قضایی ارائه می‌کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار