رییس جهاد دانشگاهی استان قزوین گفت: امسال ۶۴۰ میلیارد ریال از سوی دولت به این نهاد برای تخصیص تسهیلات به صاحبان مشاغل در نظر گرفته شده است. 

فرشاد پیله چی روز رییس جهاد دانشگاهی استان قزوین ضمن تبریک چهل و چهارمین سالگرد تاسیس جهاد دانشگاهی کشور و بیستمین سالگرد تاسیس این سازمان در قزوین گفت: امسال در زمین اشتغال پایدار، ۶۴۰ میلیارد ریال از سوی دولت به این نهاد برای تخصیص تسهیلات به صاحبان مشاغل در نظر گرفته شده است. 

وی افزود: جهاد دانشگاهی به عنوان یک مجموعه علمی و تخصصی بر اساس ماموریت‌های تعریف شده فعالیت دارد که منطبق با نقشه جامع علمی کشور در حوزه‌های اقتصادی، فرهنگی و کارآفرینی برنامه‌های مختلفی را در دستور کار خود دارد.

پیله چی با بیان این که تمرکز جهاد دانشگاهی بر افزایش اشتغال پایدار است، ادامه داد: این سازمان در سه حوزه پژوهش و فناوری، آموزش و توانمند سازی و فرهنگی فعالیت دارد که در بخش پژوهش در حوزه سلامت در پنج عرصه درمان ناباروری، آزمایشگاه خون و ذخیره سازی سلول‌های بنیادین خون بند ناف، مرکز توانبخشی و شیمی درمانی فعالیت می‌کند.

رییس جهاد دانشگاهی استان قزوین گفت: خدمات درمانی این سازمان مراجعه بیش از ۲ هزار نفر در حوزه ناباروری، تشکیل ۶۴۰ پرونده ناباروری، ارائه خدمات آزمایشگاهی به ۱۵ هزار نفر و تشکیل ۵۰۰ پرونده ذخیره سازی سلول‌های بنیادین و ارائه خدمات مرکز شیمی درمانی به سه هزار و ۸۰۰ نفر و همچنین ارائه خدمات مرکز توانبخشی به چهار هزار و ۴۰۰ نفر را شامل می‌شود.

پیله چی افزود: همچنین در عرصه آموزشی نیز به ۲۲ هزار نفر در قزوین از خدمات این مرکز بهره بردند که برای ۱۱ هزار نفر دوره‌های آموزشی آزاد و برای ۱۱ هزار نفر دیگر نیز دوره‌های آموزشی کارفرمایی برگزار شده است.

رییس جهاد دانشگاهی استان قزوین گفت: برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی برای فرهنگ سازی مطالبه گری قانونمند توسط این نهاد انجام شد که امسال درصدد برگزاری مناظرات در صدا و سیمای استان نیز هستیم.

وی در ادامه گفت: مجتمع تحقیقاتی و درمانی جهاد دانشگاهی واقع در منطقه مینودر در زمینی به مساحت ۹ هزار مترمربع در دو مرحله در حال ساخت است که امیدواریم با همکاری سازمان مدیریت برنامه ریزی، خیران و مسئولان استانی بتوانیم مرحله نخست این پروژه را تا پایان سال آینده به بهره برداری برسانیم.

رییس جهاد دانشگاهی استان قزوین گفت: بودجه‌ای را در سفر ریاست جمهوری به این طرح عمرانی تخصیص دادند که ۵۰ درصد آن تامین شد که امیدواریم با تدبیر دولت جدید این بقیه این بودجه نیز تامین شود.

پیله چی افزود: اعتباری که برای کل این طرح که از سال ۹۸ در قزوین آغاز شده است در نظر گرفته شده، ۲ هزار میلیارد ریال است و برای مرحله نخست آن ۹۰۰ میلیارد ریال احتیاج داریم که امیدواریم تا پایان سال آینده از این مرحله بهره برداری کنیم.

هم اکنون ۹۰ نفر به صورت مستقیم و ۳۰۰ نفر به صورت غیر مستقیم در جهاد دانشگاهی استان قزوین فعالیت دارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.