تهیه‌کننده برنامه «مغناطیس» گفت: «مغناطیس» از جمله حضرت آقا وام گرفته است، که ایشان فرمودند: «شروع جاذبه‌ی مغناطیس حسینی، در روز اربعین است».

مهدی طهماسبی، تهیه‌کننده برنامه «مغناطیس» شبکه دو سیما در پاسخ به این سوال که همگام با رادیو اربعین با زائران حسینی برنامه «مغناطیس» چه کارکردی می‌تواند برای زائران داشته باشد؟ گفت: برنامه «مغناطیس» از جمله حضرت آقا وام گرفته، که ایشان فرمودند: «شروع جاذبه‌ی مغناطیس حسینی، در روز اربعین است. جابر بن عبداللَّه را از مدینه بلند می‌کند و به کربلا می‌کشد. این همان مغناطیسی است که امروز هم با گذشت قرن‌های متمادی، در دل من و شماست».

طهماسبی ادامه داد: ما در این برنامه بر دو اصل حرکت کردیم. ابتدا به سلامت جسم یعنی مقوله بهداشت و درمان و بعد به سلامت روح پرداختیم؛ همان حالات حسی - معرفتی که زوار حضرت اباعبدالله در این پیاده‌روی با آن مواجه می‌شوند. ما محتوایی را تولید کردیم که دغدغه زوار درخصوص گرمازدگی، بیماری‌های پوستی و ... را برطرف کند.

تهیه‌کننده برنامه «مغناطیس» افزود: از آنجایی که اربعین صرف یک پیاده‌روی نیست، از کارشناسان نام‌آشنا در حوزه معرفت کمک گرفتیم، تا به مسئله زیارت حضرت سیدالشهدا (ع) بپردازیم. یکی از شاخصه‌های پیاده‌روی اربعین آداب زیارت است. یعنی وقتی شما به کربلا رسیدید، باید چکار کنید. از موضوعات دیگری که در «مغناطیس» به آن پرداخته می‌شود می‌توان به اربعین طلیعه تمدن مطلوب بشری، اربعین فرصت همدلی ملت‌های مسلمان، برکات زیارت اربعین، آداب سفر اربعین، پیا‌ده‌روی اربعین و فرزندپروری دینی و اربعین و هویت‌بخشی اسلامی به نسل‌های جدید اشاره کرد، که در بخش سلامت روح به آن می‌پردازیم. 

پناهیان

وی با بیان اینکه ما عین آن چیزی که در تلوبیون قابل نمایش است تبدیل به پادکست کردیم، که در شبکه‌های رادیویی از جمله رادیو اربعین و رادیو ایران یا رادیو جوان و سلامت پخش شود، افزود: تمایز برنامه «مغناطیس» نسبت فصل‌های گذشته خود مربوط به دکور برنامه است. ما در دکور از کشتی استفاده کردیم، که به تعبیری همان سَفینةُ النَجاة حضرت سیدالشهدا (ع) است. ما گفتیم این مسیری که منتهی به این کشتی می‌شود، می‌تواند قطعه‌ای از بهشت باشد. در نهایت می‌توان گفت غایت این مسیر ختم به ظهور امام زمان (عج) می‌شود.

مغناطیس

طهماسبی به وجه دیگر دکور برنامه پرداخت و افزود: ما از دکور تیره و تار پرهیز کردیم؛ چراکه این مسیر باید سراسر نور باشد. علاوه‌بر آن، ما به ضرب‌آهنگ برنامه توجه داریم تا در کمترین زمان محتوای مورد نیاز و اصلی زوار امام حسین (ع) تهیه کنیم. 

خبرنگار: نفیسه خلیلی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار