با آغاز فصل برداشت خرما جلسه آموزش همگانی کشاورزان و نخل داران بخش نگین کویر در بحث پیشگیری از سرقت خرما با حضور پلیس برگزار شد.

پیش از ظهر امروز با حضور فرمانده انتظامی شهرستان، بخشدار نگین کویر و حضور جمعی از مسئولین، کشاورزان و نخل داران بخش نگین کویر، با توجه به آغاز فصل برداشت خرما در این منطقه، جلسه آموزش همگانی کشاورزان و نخل داران در بحث پیشگیری از سرقت خرما در مسجد ابالفضل علیهم السلام شهر دهنو اسلام‌آباد برگزار شد.

رئیس پلیس شهرستان فهرج در این جلسه با توجه به آغاز فصل برداشت خرما و با اشاره به خود مراقبتی کشاورزان گفت: از بکارگیری کارگر غریبه و مشکوک استفاده نکنید حتی از طریق آگاهی میتوانید سابقه فرد را دریافت کنید.

سرهنگ احمدپور افزود: پیگیری تردد افراد مشکوک، جابجایی بار خرما از مسیر‌های ایمن، عدم نگهداری بار خرما در نخلستان و خانه و انتقال سریع آنها در ساعات روز به سردخانه نگهداری و ارتباط با تلفن ۱۱۰ راه‌های جلوگیری و پیشگیری از سرقت خرما می‌باشد.

وی همچنین با بیان اینکه یکی از مشکلات بی نظمی و سرقت نگهداری سلاح و مهمات غیر مجاز است گفت: این موارد باعث شد تا پسر بچه ۱۰ ساله با سلاح غیر مجاز کودکی دیگر را به قتل برساند و همچنین قتل اخیر یک جوان در سکهور بخش نگین کویر عامل آن نگهداری سلاح غیر مجاز بود.

فرمانده انتظامی شهرستان فهرج اضافه گرد: مواد مخدر و مشروبات الکلی یکی دیگر از مضرات است که باعث از بین بردن جوانان ما شده که این امر باعث زندانی شدن فرد، بدهکاری، گروگان گیری و دیگر مشکلات می‌شود.

او همچنین افزود: با توجه به اینکه سرقت احشام در منطقه زیاد شده است، ما باید پدیده آزار دهنده مبازره با سرقت اموال را محکم بگیریم و ما در این موارد هیچ مماشاتی نخواهیم کرد.

سرهنگ احمدپور بیان کرد: بحث جرائم فضای مجازی در فهرج نسبت به دیگر نقاط استان درصد بالایی است که ساده انگاری و کلاه برداری اینترنی فریب و اقفال هک تلفن و پیامک به اقوام پیام سهام عدالت و همچنین مزاحمت‌های تلفنی مجازی یکی از مشکلات در منطقه می‌باشد.

بخشدار نگین کویر گفت: با توجه به فصل برداشت خرما و حساسیت آن امنیت و جلوگیری از سرقت مورد توجه باشد و در بحث پیشگیری از سرقت بکار گیری کارگران اتباع بیگانه و مشکوک جلوگیری شود.

میراولیایی افزود: توجه به خریداران خرما خود مراقبتی معتادین متجاهر کمک از دهیاران و شورای اسلامی و روشنایی معابر در فصل برداشت و رعایت مسائل بهداشتی و همکاری سردخانه داران مورد توجه قرار گیرد. همچنین با توجه به فروش و توزیع کارتن و ... توسط سردخانه داران قیمت کارتن مشخص شود تا بعدا کشاورز به مشکل نخورد.

رئیس عقیدتی سیاسی فرماندهی انتظامی شهرستان فهرج گفت: پلیس مکتبی چه شاخص‌ای دارد، باید تبعیت کنه از پیامبر اسلام، از جنس مردم از خود شماست حساسیت و حرس زیاد داشته باشد غمخوار مردم باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین راز افزود: پلیس باید در مراسمات شادی و عزاداری اهل‌بیت مکتبی بودن دلسوز هستند نسبت به حوزه استحفاظی با کمترین هزینه نسبت به مردم مهربان هست. پلیس در تراز نظام مقدس جمهوری اسلامی آغوش را باز می‌کند برای مردم.

امام جمعه اهل‌سنت گفت: در بحث صلح و سازش و تعامل پلیس با اهل سنت مثال زدنی بوده و ما راضی هستیم و دعای خیر میکنیم. فقط مشکلی که هست روند پرونده‌های اختلافات و درگیری‌ها در سیستم قضائی کمی طول می‌کشد که این امر بعدا باعث می‌شود به سختی آن مشکل را حل کرد.

مولوی شهیکی افزود: از پلیس درخواست داریم تا هماهنگی با پلیس انتظامی سیستان و بلوچستان داشته باشند که سرقت در جاده‌های مواصلاتی بخصوص سرقت بار خرما مردم مورد سرقت قرار نگیرند.

برچسب ها: پیشگیری ، سرقت خرما
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار