پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس گفت: برای فوتبالمان باید تاسف خورد که سرخابی‌ها زمین مناسب و ورزشگاه اختصاصی ندارند.

محمود شافعی پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس در گفت و گو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان درباره وضعیت سرخپوشان در فصل نقل و انتقالات اظهار کرد: پرسپولیس جدا از مسائل فنی که باید در جذب بازیکن در پست های تخصصی  در نظر می گرفت، به نظرم بد یارگیری نکرده است. 

او افزود: من شنیدم که گاریدو گفته بعد از اردوی ترکیه یک مهاجم هم به تیم پرسپولیس اضافه می شود.  به نظرم با جذب مهاجم  کلاسیک  که دغدغه کادر فنی است، در مجموع سرخپوشان تیم خوبی بستند. 

شافعی درباره اینکه  دروازه بان الجزایری  می تواند جای خالی بیرانوند را پر کند،گفت:   این گلر سابقه خوبی دارد و بازیکن ملی پوش است و در سطح بین المللی هم رقابت کرده است.باید ببینیم که او چقدر می تواند خودش را با شرایط   باشگاه  و جو تماشاگران وفق بدهد . البته از لحاظ فنی ، گلر خوب و قابل قبولی است. 

پیشکسوت پرسپولیس درباره اینکه  عملکرد العملود بازیکن مراکشی را چطور ارزیابی می کند، گفت:  العملود بازیکن توانمند و رزومه داری است، اما فکر می کنم او هنوز به آمادگی صددرصد ‌نرسیده است.   امیدوارم تا شروع بازی های لیگ در بازی های دوستانه  به مرز آمادگی برسد.  

شافعی درباره اینکه آیا برگزاری اردوی  ترکیه به درد پرسپولیس می خورد، گفت: به نظرم اردوی مناسبی است .  تیم پرسپولیس شکل خوبی به خود گرفته است و فقط یک مقدار آمادگی ذهنی هست که بازیکنان با تفکرات گاریدو سرمربی جدید تیم آشنا شوند  و هماهنگی به دست آورند  تا بتوانند نقطه نظرات تاکنیکی سرمربی را در زمین مسابقه پیاده کنند. 

او درباره اینکه  تیم پرسپولیس باید در  ورزشگاه اراک از  تیم ذوب آهن در هفته اول لیگ برتر  میزبانی کند، بیان کرد:  برای فوتبالمان باید تاسف خورد، با توجه به حجم  پولی که در فوتبال جابه جا می شود، پرسپولیس و استقلال زمین مناسب و ورزشگاه اختصاصی ندارند.  نمونه بارز آن بازی  سپاهان برابر شباب الاهلی را دیدید که زمین در حد لیگ دسته چهارم 
بود . تیم سپاهان  می خواست  به لیگ نخبگان آسیا صعود کند اما ۴ گل از حریفش به خاطر مشکلات زمین خورد  و  این نشان می دهد که مدیریت خوبی در بخش تیمداری نداریم. فقط به صرف اینکه باشگاه داشته باشیم ، درست نیست.  ما هنوز به استانداردهای لازم از لحاظ سخت افزاری نرسیده ایم.

شافعی  درباره  اینکه  کیفیت لیگ آن قدر بالا هست که برخی از بازیکنان با رقم های بالا جابه جا می شوند، گفت: نه ، من فکر نمی کنم کیفیت لیگ به حدی باشد که بازیکنان رقم های بالا بگیرند. البته با توجه به اینکه تیم های عربی دارند هزینه می کنند روز به روز ما از قافله پیشرفت فوتبالی عقب می مانیم و فقط خلاقیت های فردی و تک جرقه هایی که در فوتبال ما رخ می دهد. شاهد رفتن طارمی به اینتر میلان هستیم   و  این ها  تک جرقه ها هستند، اما به طور کلی فوتبال ما در شرایط بحرانی به سر می برد.

پیشکسوت پرسپولیس در پاسخ به اینکه عملکرد درویش در نقل و انتقالات را چطور ارزیابی می کند،گفت: درویش طبق مصوبه هیئت مدیره پرسپولیس پیش می رود و تا اینجا  مصوبات را انجام داده است. اما یکسری سختی ها و مشکلاتی هم وجود داشته است و اسپانسرها به اندازه کافی حمایت نکردند و هنوز  باشگاه به درآمدزایی نرسیده است  و درآمدی باشگاه ندارد و فقط هزینه می کند. به نظرم این موضوع باعث دغدغه باشگاه  شده است. اما درویش با سبقه و قهرمانی هایی که به دست آورده مدیر موفقی بوده است. 

او افزود:  به نظرم پرسپولیس امسال می تواند موفق باشد . 

شافعی درباره اینکه پرسپولیس در اردوی ترکیه با تیمی ناشناخته بازی کرده  و حاشیه هایی به وجود آمده است، گفت: سرمربی تیم می آید بازی با  تیم های ناشناخته و با کیفیت پایین برای تیم  خود در نظر می گیرد که به اهداف تاکنیکی برسد و ما باید ببینیم گاریدو از این بازی های تدارکاتی چه چیزی می  خواهد .آیا می خواهد ترکیب تیم را به دست آورد و عیار سنجی کند  و میزان آمادگی بازیکنان را به دست آورد یا  فقط می خواهد در بازی های تدارکاتی برنده شود .  به نظرم هر چه بازی تدارکاتی بیشتر باشد هم بازیکنان با تفکرات ذهنی گاریدو هماهنگ و آشنا می شوند و هم بازیکنان به هارمونی و هماهنگی می رسند. 

خبرنگار : مریم طایفه 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار