نماینده شرکت بازرگانی دولتی کردستان گفت: ۸۵ درصد از برآورد خرید تضمینی گندم در سال زراعی ۱۴۰۲- ۱۴۰۳ در استان محقق شده است.

جمال صالحی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرد: از ابتدای زمان برداشت گندم در استان تاکنون یک میلیون و ۱۷ هزار و ۹۴۷ تن گندم خرید تضمینی شده است که  از این میزان یک میلیون و ۹ هزار و ۵۹۹ هزار تن در سامانه ثبت شده است.

نماینده شرکت بازرگانی دولتی کردستان آهنگ خرید روزانه گندم در استان را ۱۲ هزار و ۲۴۱ تن اعلام کرد و گفت: میزان خرید تضمینی گندم در استان تاکنون، نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۱ درصد افزایش نشان می‌دهد و تاکنون ۸۵ درصد از برآورد خرید تضمینی گندم در استان محقق شده است.

وی خاطر نشان کرد: شهرستان بیجار با ۲۶۰ هزار و ۳۴۶ تن، دهگلان با ۱۷۲ هزار و ۹۶۸ تن، قروه با ۱۷۲ هزار و ۶۱۹ تن، سقز با ۱۵۶ هزار  و ۱۲۷ تن بیشترین میزان خرید را ثبت کرده اند.

صالحی  یاد آور شد: امسال ۲۵۱ هزار تن گندم مازاد بر نیاز مصرف استان به استان‌های تهران، البرز، مازندران، کرمان، سیستان و بلوچستان ارسال شده است.

میزان سطح زیرکشت گندم در استان کردستان در سال زارعی جاری ۶۲۶ هزار هکتار است که از این میزان ۵۸۸ هزار هکتار آن دیم و ۴۱ هزار هکتار آن آبی است.

امسال ۸۷ مرکز در استان خرید تضمینی گندم را برعهد دارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.