۴۷۰ سازمان مردم نهاد مجوزدار در استان فعالیت میکنند که بیشترین آنها متعلق به استانداری، شهرستان بیرجند و شهرستان قائن است.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی نماینده سازمان‌های مردم نهاد خراسان جنوبی در برنامه پرسمان صدا و سیمای استان گفت: سازمان‌های مردم نهاد یا همان سمن‌ها مجموعه‌های غیر دولتی، غیر سیاسی و غیرانتفاعی هستند و در استان ۴۷۰ سمن دارای مجوز فعالیت می‌کنند. 

او افزود: طی سال‌های اخیر سازمان امور اجتماعی کشور تأسیس و به واسطه آن سمن‌ها در شورای توسعه و حمایت نظام‌مند شدند.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی بیان کرد: سمن‌ها به صورت خودجوش بوده‌و هیئت رئیسه، هیئت مدیره و اعضا حق برداشت از منابع تحت عنوان حقوق برای خودشان را ندارند.

 

نماینده سازمان‌های مردم نهاد خراسان جنوبی ادامه داد: برای ثبت سمن حداقل باید ۹ نفر اعضا در هر رنج سنی داشته باشد که دو نفر باید مدرک و تخصص علمی لازم در حیطه‌ای که می‌خواهند فعالیت کنند را دارا باشند، برای ثبت اگر سن نیرو‌ها بین ۱۸ تا ۳۵ سال باشد می‌توانند از طریق سایت ورزش جوانان اقدام کنند و همچنین سایر افراد از طریق سایت وزارت کشور می‌توانند مدارک خود را بارگذاری کرده، شرح برنامه در کمیته مد نظر بررسی می‌شود، نظر تخصصی دستگاه‌ها در مورد برنامه‌ها اخذ شده و اگر منعی داشته باشد اصلاح و برای اداره ثبت شرکت‌ها ارسال می‌شود؛ در قدم پایانی برای استانداری رفته و پروانه فعالیت سمن صادر می‌شود.

 

او عنوان کرد: دفتر دبیرخانه سمن در استانداری است، اما قرار است این هفته دفتر اختصاصی برای نماینده سمن‌ها در ارگ کلاه فرهنگی تجهیز و مورد استفاده قرار بگیرد که این اقدام برای اولین بار در کشور است.

حجت‌الاسلام والمسلمین رفیعی تصریح کرد: دسته‌بندی سمن‌ها در چند گروه امور فرهنگی، اجتماعی، کودکان، بهداشت، محیط زیست، فناوری‌های نوین، ورزش و جوانان امور بین‌الملل و ... است.

نماینده سازمان‌های مردم نهاد خراسان جنوبی اظهار کرد: افراد در صورت بروز مشکل یا پاسخگویی به سوالات شان می‌توانند با تلفن همراه بنده به شماره ۰۹۱۵۳۴۹۴۲۶۲ تماس بگیرند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.