مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی از کمک ۱۴۰ میلیارد تومانی معادن برای توسعه استان از محل عواید فروش معادن خبر داد.

آریافر مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت: ۱۴۰ میلیارد تومان از آغاز امسال از محل عواید فروش معادن برای توسعه خراسان جنوبی کمک شده است.

او افزود: ۴۰ میلیارد تومان به بیمارستان طبس از ابتدای فروردین پرداخت شده و مجموعه امداد و نجات با اعتبار ۱۰۰ میلیارد تومان در حال ساخت است که هزینه‌های آن‌ها از محل عواید فروش معادن و مسئولیت اجتماعی تأمین شده است.

آریافر اظهار کرد: هم اکنون مجموعه‌های معدنی، هلدینگ‌ها و ایمیدرو در مسئولیت اجتماعی خود به استان کمک می‌کند که نمونه آنها ساخت جاده در محدوده‌های معدنی طبس و سربیشه، برق رسانی و کمک به بیمارستان‌ها از جمله آن‌هاست.


بیشتر بخوانید


مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی بیان کرد: انتقال برق از نهبندان به شاهکوه به طول ۷۰ کیلومتر از محل مسئولیت اجتماعی شرکت‌های معدنی را داشته ایم که قرار است این برق رسانی تا معادن هیرد و خونیک ادامه یابد.

او با اشاره به اینکه تنها راه توسعه استان از طریق حضور فعال مسئولیت اجتماعی معادن است تصریح کرد: باید معادن برای ساخت مدرسه و مسکن ملی هم کمک کنند.

آریافر با بیان اینکه هر چند این کمک‌ها زیاد نیست گفت: از ۱۵ درصد سهم معادن فقط ۵ درصد، آن هم امسال به استان‌ها باز می‌گردد که هرچند ناچیز است، اما به توسعه استان کمک می‌کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.