قلاوند گفت: شغل دوم و سوم برای معلم زشت است، زیرا آموزش و پرورش اساس مملکت است.

جهانبخش قلاوند نماینده مردم اندیمشک در مجلس شورای اسلامی در نشست کمیسیون کشاورزی مجلس جهت ارزیابی در خصوص برنامه وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش گفت: جناب کاظمی به داد آموزش و پرورش برسید؛ اقتصاد آموزش و پرورش از حیث سرانه‌ها و ... مشکل دارد، آموزش و پرورش نباید یک درصد محتاج دیگران و عوارض شرکت‌ها باشد.

او افزود: معلم را زیر بار منت هر شغلی نگذارید؛ شغل دوم و سوم برای معلم زشت است؛ آموزش و پرورش اساس مملکت است.

آقای قلاوند با بیان اینکه آموزش و پرورش عشایر مانند یک مددجو است که نیاز به حمایت دارد، اضافه کرد: آموزش در مدارس کانکسی و فرسوده و اتاق‌های عشایری  سخت است.

نماینده مردم اندیمشک در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: به معلمین عشایری باید حق سختی کار پرداخت شود. معلمی که برای آموزش به یک دانش‌آموز به کوهستان می‌رود، نیاز به سختی کار و اضافه حقوق دارد. همان طوری که به معلم داخل شهر هم باید اضافه کار داد.

این فرد مسئول می‌گوید: در آموزش و پرورش ۱۷۶ هزار معلم کم داریم؛ ما حمایت می‌کنیم اگر دولت امکان تامین هزینه‌ها و اعتبار آن را داشته باشد.

او از آقای کاظمی خواست برای همیشه مشکل استخدام معلمین نهضتی، حق‌التدریسی،   پیش‌دبستانی‌ها و مهدکودکی‌ها و خرید خدمتی‌هایی که از استخدام جا مانده‌اند را حل کنید.

آقای قلاوند اعتقاد دارد: باید تکلیف آنها را در همین دوره حل کرد چرا که به هر دلیلی از جمله نفوذ نمایندگان و عدم مدیریت صحیح عده زیادی جا مانده‌اند؛ ضرورت دارد هر چه سریعتر مشکل آنها حل شود.

او گفت: جذب معلم باید از طریق آزمون باشد، نه اینکه مدیر هر منطقه سرخود هر کسی را که می‌خواهد استخدام کند و بعد طلبکار دولت باشند؛ ضرورت دارد این مشکل نیز رفع شود.

جهانبخش قلاوند افزود: آموزش و پرورش پرجمعیت‌ترین و صادراتی‌ترین ارگان کشور است؛ این ارزشمند است که ما فرماندار و رؤسای دیگر دستگاه‌ها را از آموزش و پرورش تامین می‌کنیم ولی نباید در انتقال آنها سخت‌گیری شود. انتظار می‌رود آموزش و پرورش را از این بحران وحشتناک نجات دهید، زیرا خوزستان در ته جدول است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۰ ۲۷ مرداد ۱۴۰۳
واقعا همین طور هست معلمی که حقوق کافی نمی گیره و دغدغه های مالی و معیشتی داره چطور می تونه درس بده با فکر و خیال راحت