مدیر کل صدا و سیما گلستان گفت: جنگ ترکیبی رسانه‌ای دشمن نیازمند شناخت و مقابله متناسب است.

رسول شکری نیا پیش از خطبه‌های این هفته نماز عبادی سیاسی جمعه گرگان ضمن تشریح ویژگی‌هایی عصر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: در عصر حاضر با یک حرکت دست با یک کلیک به تمام دنیا متصل می‌شوید.

وی اخبار فیک و جعلی را از مهمترین تکنیک‌های دروغ پراکنی رسانه‌های دشمن بیان کرد و افزود: در یک جنگ ترکیبی و شناختی، حجم قابل توجه و تعریف شده‌ای از اطلاعات راست و دروغ را به جامعه منتقل می‌کنند که یکی از تکنیک‌های شناخته شده دشمن همین است که در وقایع مختلف با فنون عملیات روانی اقدام به تولید اخبار دروغ در سطح وسیع و گسترده می‌کنند.

وی افزود: بنده به عنوان کسی که سالهاست هم در رسانه‌های رسمی و هم در فضای مجازی تجربه دارد به شما عرض میکنم که حجم قابل توجهی از اخباری که در فضای مجازی وجود دارد اخباری است که صحت ندارد و درخواستم از شما این هست که اخبارتان را از رسانه‌های رسمی دنبال کنید و به هر خبری که در گوشی می‌بینید اعتماد نکنید حتی ممکن است اخبار مجموعه‌های رسمی و شخصیت‌ها را جعل و منتشر کنند بنابراین دقت نظر در منبع اخبار بسیار اهمیت دارد.

شکری نیا ادامه داد: نمونه بارز جهت گیری‌های جعلی و دروغ پردازانه رسانه‌های غربی را می‌توان در سکوت خبری در برابر جنایات رژیم صهیونیستی در نوار غزه بیان کرد و امروز که بیش از ۴۰ هزار شهید و افزون بر یکصد هزار زخمی و مفقود که حجم قابل توجهی از آن کودکان و زنان هستند در نظر رسانه‌ها و شبکه‌های بین المللی اهمیت ندارند و شاهد نظاره گری‌های مدعیان حقوق بشر و سازمان‌های بین المللی و منطقه‌ای هستیم که فقط محکوم می‌کنند، اما این حجم جنایت در دنیا و کشتار مردم بی گناه بدون دلیل برایشان مهم نیست.

وی تاکید کرد: دشمن صهیونیستی که روی هیتلر را سفید کرد و در قریب به ۱۰ ماهی که این جنایات را انجام میدهد و به هیچ جایی در دنیا پاسخگو نیست و علیرغم اینکه بسیاری از ملت‌های دنیا این جنایات را محکوم کردند، اما دولتهایشان با مردم همراهی نکردند.

مدیر کل صدا و سیمای گلستان با اشاره به شیوه مواجهه دشمن تاکید کرد: از مهمترین تکنیک‌های عملیات روانی و ترکیبی دشمن علیه ملت‌ها و از جمله ملت ایران، خالی کردن دل مردم و پمپاژ ناامیدی است که به هر مناسبت و هر واقعه شروع میکنند مسائل مختلف را درگیر میکنند که بخش عمده‌ای از آنها قابل اعتنا نیست.

وی افزود: شناخت خبر دقیق نیازمند سواد رسانه‌ای است گاهی افراد علیرغم تجربه و توان هم در این جنگ ترکیبی و تشخیص خبر دروغ از حقیقت دچار اشتباه می‌شوند؛ بنابراین لازم است روی سواد رسانه‌ای خود کار کنیم و اخبار را از منابع رسمی مطمئن دنبال کنیم.

شکری نیا گفت: در صدا و سیما زحمت بسیاری برای تهیه، تولید و انتشار اخبار کشیده می‌شود که خوب است به شنیدن و دیدن و خواندن آن اهتمام ویژه‌ای داشته باشیم.

شکری نیا در پایان سخنان خود به اتفاقات و توفیقات صدا و سیمای گلستان در دو سال اخیر پرداخت و از HD سازی و سیگنال رسانی با کیفیت مطلوب برنامه‌های صدا و سیمای گلستان در آینده نزدیک خبر داد و افزود: خوشبختانه در سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران اتفاقات خوبی رقم خورده است و در استان گلستان به فضل خدا و به زحمت همه عزیزان تلاش کردیم تغییر کیفیت برنامه، تلاش برای ارتباطات مستمر و زنده و تولیدات مختلف مورد توجه جدی قرار گرفته و مردم شاهد این تغییرات به صورت مستمر هستند.

وی مردمی سازی رسانه و تاکید بر پیگیری مطالبات مردمی و معرفی چهره‌های استان در شبکه‌های ملی و بین المللی و پوشش زنده بسیاری از وقایع را دستاورد این دوره دانست که ثمرات آن با HD سازی شبکه قابل ملموس‌تر خواهد بود.

در پایان با حضور در بین نمازگزاران بصورت چهره به چهره با مردم به گفتگو پرداخت.

برچسب ها: صدا و سیما ، ارتباطات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.