کارگاه صنایع‌دستی و نمایشگاه خوشنوسی و تصاویر قدیمی مسجد مدرسه شاه عباسی در پایگاه ملی عهد صفوی شهرستان ساری، استان مازندران راه‌اندازی شد.

محمدآرمان ارشادی مدیر پایگاه میراث ملی فرح آباد ساری در حاشیه ورکشاپ یک‌روزه لعاب احیاء درون کوره‌ای در پایگاه میراث ملی فرح آباد با اشاره به تاکیدات وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و معاون صنایع دستی این وزارتخانه مبنی بر راه‌اندازی بازارچه‌های صنایع‌دستی در پایگاه‌های میراث‌فرهنگی و محوطه‌های تاریخی، گفت: با حمایت مدیرکل پایگاه‌های میراث ملی و جهانی و هنرمندان علاقمند، در حجره‌های شرقی مسجد مدرسه شاه عباسی کارگاه صنایع‌دستی و نمایشگاه خوشنوسی و تصاویر قدیمی مسجد مدرسه شاه عباسی در این پایگاه میراثی عهده صفوی راه‌اندازی شد.

او افزود: با توجه به اینکه بخش صنایع‌دستی پایگاه فعال شده است در سال جاری فعالیت‌های چشمگیری در این زمینه داشته که با استقبال زیاد هنرمندان ملی و استانی همراه شد.

ارشادی گفت: پس از چندین نشست و هم اندیشی با مدیر "خانه هنر سیندخت"؛ این ورکشاب یکروزه لعاب احیاء با حضور هنرمندان استانی و کشوری برگزار شد.

او با توجه به تغییرات مثبت در این پایگاه، افزود: با توجه به تغییرات و بهبود وضعیت پایگاه میراث ملی فرح آباد؛ با استقبال حدود ۳ برابر گردشگران و علاقمندان نسبت به سال‌های گذشته روبرو هستیم.

مدیر پایگاه میراث ملی فرح آباد گفت: امیدواریم برگزاری چنین نشست‌ها و اجرای چنین برنامه‌هایی برای معرفی بیشتر صنایع‌دستی کشور و آشنایی مردم با بزرگترین بنای صفوی شمال کشور در پایگاه میراث‌ملی فرح‌آباد تداوم پیدا کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار