مصرف سالانه مرغ استان قم ۴۰ هزار تُن است که از این میزان ۲۵ هزار تُن را در قالب ۲۷۰ واحد مرغ گوشتی تولید می‌کنیم و به گفته‌ی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم امسال هدف گذاری ما افزایش ۱۰ درصدی تولیدات کشاورزی است.

محمدرضا حاجی رضا گفت: هدف گذاری ما افزایش ۱۰ درصدی تولید امسال نسبت به سال گذشته است و در این راستا تقسیم کار در حوزه‌های مختلف شکل گرفته است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم ادامه داد: گرمای هوا، گرد و غبار و قطعی برق واحد‌های مرغداری استان را با چالش عدم وزن گیری جوجه‌ها مواجه کرده است لذا حوزه کشاورزی با نظام مسائلی مواجه است که نیازمند تدبیر و برنامه‌ریزی است.

حاجی رضا با بیان اینکه ۵ میلیون قطعه مرغ گوشتی در گردش داریم، تصریح کرد: مصرف سالانه مرغ استان قم ۴۰ هزار تُن است که از این میزان ۲۵ هزار تُن را در قالب ۲۷۰ واحد مرغ گوشتی تولید می‌کنیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم بیان کرد: اگر یک میلیون قطعه به ظرفیت جوجه ریزی استان اضافه کنیم فضای نیاز ۴۰ هزار تنی تامین می‌شود؛ امیدواریم به سمت و سویی حرکت کنیم که ظرفیت فعلی حفظ و حراست شود و ارزش افزوده داشته باشیم.

حاجی رضا تاکید کرد: امسال بر اساس برنامه جهش، سعی داریم ۲۵ هزار تُن تولید را به ۲۸ هزار تُن برسانیم؛ اما این ماموریت برای ما تعریف شد که تا پایان سال ۴۰ هزار تن تولید مرغ را مدیریت کنیم.

  با وجود ۱۸۰ واحد مرغداری تخم‌گذار در استان، سال گذشته با تولید ۱۳۵ هزار تُنی استان قم رکورد تولید تخم‌مرغ را شکست.

سال گذشته ۱۷۱ واحد مرغداری تخم‌گذار یعنی بیش از ۹۵ درصد از واحد‌ها با ظرفیت ۱۰ میلیون قطعه فعال بوده‌است و ۱۱ تا ۱۲ درصد تخم مرغ کشور در قم تولید می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.