رئیس مجلس گفت: همه ۱۹ نفری که به عنوان وزرای پیشنهادی دولت چهاردهم از سوی دولت به مجلس معرفی شده‌اند، صلاحیت آنان در دستگاه‌های ذیربط تأیید شده است.

ابراهیم رضایی نماینده مردم دشتستان در جلسه نوبت عصر روز یکشنبه ۲۸ مرداد ۱۴۰۳ صحن مجلس در جریان بررسی برنامه و صلاحیت محمدرضا ظفرقندی وزیر پیشنهادی بهداشت درمان و آموزش پزشکی در تذکری آیین نامه‌ای به رئیس مجلس با استناد به ماده ۲۲ آیین نامه داخلی مجلس اظهار کرد: چرا اجازه داده شد که صلاحیت فردی در مجلس بررسی شود که اساس مجلس و مردم سالاری دینی را قبول و باور ندارد و اعتقادی به مبانی جمهوری اسلامی ندارد؛ او معتقد است همه این ۲۹۰ نفر نماینده با مهندسی انتخابات تایید شده‌اند.

وی گفت: خدا شاهد است که بحث ما در مجلس چپ و راست و اصلاح طلب و اصولگرا نیست بلکه بحث رای و اراده مردم و حقوق آنها است که عده‌ای از سال ۸۸ این نظام را تا لبه پرتگاه بردند و می‌خواستند کودتا کنند. من معتقدم رسیدگی به چنین فردی به عنوان وزیر پیشنهادی نباید در دستور کار مجلس قرار بگیرد چرا که این مجلس انقلابی است و انقلابی بودن آن نیز به عمل و برخورد انقلابی آن است؛ چرا اجازه داده شد اساساً صلاحیت کسی که مواضع او با مهم‌ترین دشمنان کشور هیچ تفاوتی ندارد، مورد بررسی قرار بگیرد؟

محمد باقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در واکنش به تذکر رضایی تصریح کرد: صلاحیت کلیه ۱۹ وزیر معرفی شده از سوی دولت محترم به مجلس شورای اسلامی، در دستگاه‌های ذی‌ربط تایید شده است. رئیس جمهور محترم درباره این افراد استعلام گرفتن و پاسخ استعلامات را نیز دریافت کردند؛ به ویژه درباره برخی از موارد من نیز دو مرتبه پیگیری کردم. در نهایت تشخیص با مجلس است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۱۹ ۲۹ مرداد ۱۴۰۳
آقای قالیباف لطفا تعارف برای هم تیکه پاره نکنید، نمایندگان مجلس وظیفه دارند که کاندید مورد نظر را تایید یا رد تائید کنند و شما هیچ حق نظری نداری و این مصداق حمایت است و طبق قانون می توان شما رو عزل کرد، مثل دوران تبلیغ نمایندگان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۱۸ ۲۹ مرداد ۱۴۰۳
صلاحیت ندارد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۴ ۲۹ مرداد ۱۴۰۳
این از لاریجانی هم بدتره باور کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۹ ۲۸ مرداد ۱۴۰۳
آقای قالیباف وضع ملت خراب است فکری کنید با این گرانی
United States of America
ناشناس
۲۰:۱۸ ۲۸ مرداد ۱۴۰۳
تا کی قراره مرکز زباله چیتگر شبها زباله سوزی بکنه ؟ خفه شدیم پدرمون در اومد .
Iran (Islamic Republic of)
جالینوس
۲۰:۰۸ ۲۸ مرداد ۱۴۰۳
چه تفاهمی،
از نوع دستوریش
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۱۹:۲۶ ۲۸ مرداد ۱۴۰۳
جناب دکتر قالیباف تاییدیه دستگاه های امنیتی فقط از باب امنیتی است باید وزیر کارایی داشته باشد بخصوص وزرای کلیدی و مهم .کشور را به دست مذاکره کننده غربگرا ندید و یا وزیری که در دوران مسولیتش در دستگاه های اقتصادی عملکرد بسیار بدی داشته .ملت میدونن که زد و بند و سهم خواهی بین نمایندگان و جناح ها هم وجود دارد ولی لطفا فقط کمی هم بفکر نظام و ملت باشید با همه شما مسولین هستم.
آخرین اخبار