معاون عملیات راهنمایی و رانندگی استان قم گفت: طی چهار ماهه نخست امسال متاسفانه ۳۱ نفر بر اثر تصادفات رانندگی در شهر قم جان خود را از دست دادند که نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته ۶ درصد کاهش داشته است.

سرهنگ محمدرضا هاشمی گفت: طی چهار ماهه نخست امسال متاسفانه ۳۱ نفر بر اثر تصادفات رانندگی در شهر قم جان خود را از دست دادند؛ اگر چه این میزان نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته ۶ درصد کاهش داشته است همچنان به دنبال این هستیم که آمار تصادفات را به حداقل ممکن برسانیم.

معاون عملیات راهنمایی و رانندگی استان قم یکی از مهم‌ترین علل تصادفات را سرعت غیر مجاز دانست و گفت: هر چقدر ما به سمت سرعت مطمئنه حرکت کنیم تصادفات منجر به فوت و جرح ما کاهش پیدا می‌کند.

هاشمی با بیان اینکه بهترین فرهنگ سازی اعمال مقررات است، عنوان کرد: امسال تقریباً ۴ هزار نفر بر اثر تصادفات رانندگی در شهر قم مجروح شدند که آمار بسیار نگران کننده‌ای است؛ امیدواریم با همکاری مردم در رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی این آمار را کاهش دهیم.

معاون عملیات راهنمایی و رانندگی استان قم با اشاره به اینکه همه افراد بالای ۱۸ سال می‌توانند برای دریافت گواهینامه موتور سیکلت اقدام کنند، یادآور شد: ۳۵۰ هزار دستگاه موتور سیکلت در سطح شهر داریم این در حالی است که شاید بیش از نیمی از موتورسواران ما گواهینامه رانندگی نداشته باشند.

معاون عملیات راهنمایی و رانندگی استان قم تصریح کرد: در خصوص طرح ویژه گواهینامه آسان ما جزء اولین استان‌هایی هستیم که بهترین و سریع‌ترین خدمات را به مردم ارائه می‌کنیم؛ از آذرماه ۱۴۰۲ تا پایان سال گذشته بیش از ۱۳ هزار گواهینامه موتور سیکلت صادر شده است.

 عمده تصادفات مربوط به دو گروه عابرین پیاده و موتورسیکلت سواران است، عمده آسیب به موتورسواران در حوادث رانندگی به دلیل عدم استفاده از کلاه ایمنی به سر و صورت بوده که منجر به فوت می‌شود.

تحلیل تصادف عابرین نشان می‌دهد دو گروه سالمندان ۶۰ سال به بالا و کودکان بیشتر در معرض خطر هستند، لذا باید این مسئله مورد توجه خانواده‌ها قرار بگیرد که این دو گروه نیازمند مراقبت و توجه بیشتری هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۷ ۲۹ مرداد ۱۴۰۳
کمی عجیبه این خبر