توکلی گفت: به دلیل فرهنگ غنی مردم خراسان جنوبی، آمار نزاع در این منطقه پایین بوده و استان بیست و ششم کشور در معاینات نزاع هستیم.

توکلی مدیرکل پزشکی قانونی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه این مجموعه رابط بین علوم و قانون است گفت: بین ۶۰ تا ۷۰ درصد امور پزشکی قانونی مربوط به معاینات است و کار با اجساد حدود ۵ درصد کار را تشکیل می‌دهد.

او افزود: پزشکی قانونی پاسخگوی درخواست‌های قضایی است و تنها در خصوص درخواست سقط درمانی به افراد حقیقی پاسخگویی انجام می‌شود که مجوز این نوع از سقط با همکاری قضات و پزشکان متخصص صادر می‌شود.

توکلی با اشاره به آماده باش پزشکی قانونی در ایام اربعین اظهار کرد: توجه خاص این آماده باش مربوط به استان‌های غربی است، زیرا زائران اربعین حسینی دچار سوانح و مشکلاتی می‌شوند، اما در خراسان جنوبی که میزبان زائران پاکستانی می‌شود نیز آماده باش برقرار است.


بیشتر بخوانید


مدیرکل پزشکی قانونی خراسان جنوبی بیان کرد: مصدومین تصادفات در اغلب نقاط کشور بیشترین مراجعین را به پزشکی قانونی تشکیل می‌دهند و حدود ۵۰ درصد پرونده‌ها را در استان تشکیل می‌دهد.

او عنوان کرد: با توجه به فرهنگ غنی خراسان جنوبی، میزان نزاع در استان بسیار پایین است و در حوزه معاینات نزاع استان بیست و ششم کشور هستیم.

توکلی گفت: صدمات مربوط به تصادفات ممکن است در نگاه اول چشمگیر نباشد، اما در نگاه قانون می‌تواند شامل خسارات و دیه‌ای باشد که با مراجعه سریع به پزشکی قانونی با نامه قضایی، می‌توان درصد خسارت را مشخص کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.