معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری از ثبت‌نام قطعی ۱۷ هزار و ۵۰۰ نوآموز بدو ورود به دبستان برای سال تحصیلی جدید در استان خبر داد.

نصرت الله محمودی با اشاره به اینکه ثبت‌نام قطعی و نهایی دانش‌آموزان مقطع ابتدایی به خصوص پایه اول تا اوایل شهریورماه ادامه دارد، اظهار داشت: در سال تحصیلی پیش رو ۷۰۰ کلاس درس برای دانش‌آموزان پایه اول تشکیل می‌شود.

وی افزود: تاکنون ثبت‌نام ۹۴ درصد دانش‌آموزان دوره ابتدایی در استان قطعی شده است و ثبت‌نام برخی از دانش‌آموزان به دلیل اینکه در مناطق روستایی و عشایری هستند و یا دانش‌آموزانی که تکرار پایه هستند و نتایج تکرار پایه تا شهریورماه اعلام می‌شود، انجام نشده است.

محمودی از ثبت‌نام قطعی ۱۷ هزار و ۵۰۰ نوآموز بدو ورود به دبستان برای سال تحصیلی جدید خبر داد و گفت: پیش‌بینی می‌شود ثبت‌نام دانش‌آموزان پایه اول ابتدایی در سال تحصیلی پیش‌رو براساس اعلام موالید ثبت احوال، به بیش از ۱۸ هزار نوآموز برسد.

وی با اشاره به اتمام فعالیت ساماندهی و سازماندهی کامل کلاس‌های درس مقطع ابتدایی، بیان داشت: تامین نیروی انسانی تا پایان شهریورماه انجام خواهد شد و کلاس‌های درس مقطع ابتدایی امسال بدون هیچ‌گونه کمبودی از روز اول مهرماه فعال خواهد شد.

محمودی از اجرای طرح نظام دوری در ۳۰ درصد مدارس ابتدایی استان و در قالب ۱۹۶ کلاس درس خبر داد و گفت: نظام دوری به عنوان یکی از راهکار‌های سند تحول بنیادین است که در آن، همراهی معلم با دانش‌آموزان در چند پایه تحصیلی اول تا سوم و به منظور انطباق بیشتر فرایند‌های آموزشی و تربیتی با نیاز‌های همه جانبه دانش‌آموزان تعریف می‌شود.


بیشتر بخوانید


به گفته وی، نظام دوری فرصت‌های سودمندی در زمینه‌های عاطفی، اجتماعی و تحصیلی برای دانش‌آموزان را فراهم می‌آورد که داشتن ثبات عاطفی و کاهش احساس اضطراب نسبت به مدرسه از مزایای عاطفی اجرای این طرح است.

محمودی افزود: در این نظام داشتن احساس و رابطه مطمئن‌تری با جامعه و خانواده و زمان بیشتر برای ساخت و حفظ روابط بلندمدت با معلم و دانش‌آموزان از نظر اجتماعی و بهبود نتایج ارزشیابی پیشــرفت تحصیلی و نگرش تحصیلی مدنظر است.

وی به جذب ۱۰۳ بازمانده از تحصیل در مقطع ابتدایی استان در سال تحصیلی گذشته اشاره کرد و گفت: برای حمایت از این کودکان بازمانده از تحصیل سال گذشته هفت میلیارد ریال اعتبار برای کمک هزینه تحصیل اختصاص داده شد.

محمودی با اشاره به اینکه تعدادی از دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل به دلیل جثه کوچک، معلولیت و بی‌سرپرستی و بدسرپرستی و مشکلات مالی موفق به ادامه تحصیل نشدند، اظهار داشت: دانش‌آموزان نیازمند به بهزیستی وکمیته امداد امام خمینی (ره) معرفی شدند.

وی ادامه داد: در سال تحصیلی گذشته بیش از ۱۹۴ هزار دانش‌آموز در مقاطع مختلف تحصیلی مشغول تحصیل بودند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.