رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان جنوبی گفت: فرآیند ارزیابی عملکرد دستگاه‌های اجرایی استان در سال ۱۴۰۲ به پایان رسید.

جهانشاهی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان جنوبی از به پایان رسیدن فرآیند ارزیابی عملکرد دستگاه‌های اجرایی استان در سال ۱۴۰۲ خبر داد و گفت: فرآیند ارزیابی عملکرد دستگاه اجرایی استان که همه ساله در ابعاد شاخص‌های عمومی و اختصاصی صورت می‌گیرد امسال نیز با مشارکت ۵۳ دستگاه اجرایی و ۳۱ شهرداری از سوی ۹ نهاد ارزیاب و ۳۴ ارزیاب در سطح استان اجرایی شد.

او افزود: همانند سال‌های گذشته در آستانه هفته دولت امتیاز عملکرد دستگاه‌های اجرایی مشخص شد.

جهانشاهی تصریح کرد: یکی از امتیازات این دوره از ارزیابی عملکرد دستگاه‌های اجرایی این بود که امسال برای نخستین بار نظام مدیریت عملکرد دولت بر بستر سکوی معنا به عنوان سامانه‌ای پویا و یکپارچه در دو سطح ملی و استانی اجرا شد؛ سامانه‌ای که علاوه بر ارتقای سرعت ارزیابی، موجب حرکت نظام ارزیابی دستگاه‌های اجرایی به سمت نظامی برخط می‌شود.


بیشتر بخوانید


 رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان جنوبی بیان کرد: چارچوب شاخص‌های عمومی دستگاه‌ها امسال بر مبنای سه محور رضایتمندی مردم، بهره وری و تعالی و عدالت است که بر اساس این سه محور، ۸ معیار از سیاست‌های کلی ابلاغی مقام معظّم رهبری (مدظله العالی) و سند تحول دولت مردمی استخراج شده و در قالب ۱۹ شاخص و ۵۱ سنجه دستگاه‌ها مورد ارزیابی قرار گرفتند.

او عنوان کرد: شاخص‌های اختصاصی دستگاه‌ها متناسب با وظایف و مأموریت‌های اصلی دستگاه و قانون برنامه توسعه با مشارکت سازمان برنامه و بودجه کشور و سازمان اداری و استخدامی کشور تدوین و به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شده است.

جهانشاهی بیان کرد: با عنایت به اتمام فرآیند ارزیابی عملکرد دستگاه‌های اجرایی، در زمینه نهادینه کردن فرهنگ ارتقا و بهبود عملکرد و ایجاد رقابت سالم و پویا، ازدستگاه‌های اجرایی برتر در جشنواره شهید رجایی استان تقدیر به عمل خواهد آمد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.