مسکو از کشته شدن ۵ هزار و ۵۰۰ نظامی اوکراینی در حمله به غرب روسیه خبر داد.

وزارت دفاع روسیه امروز (شنبه) از وضعیت تلفات ارتش اوکراین در منطقه «کورسک» در غرب روسیه اعلام کرد که ارتش کی‌یف از ابتدای ماه اوت در این منطقه بیش از ۵ هزار و ۵۰۰ نیروی خود را از دست داده است.

به گزارش اسپوتنیک، این وزارتخانه همچنین از انهدام ۷۱ تانک، ۳۰ خودروی جنگی پیاده نظام، ۵۷ نفربر زرهی و ۳۷۲ خودروی جنگی زرهی متعلق به ارتش اوکراین خبر داد. 

اوکراین که با کمبود نیروی انسانی و تجهیزات نظامی مواجه است، در نبرد خود در غرب روسیه ۱۱ موشک پرتاب چندگانه شامل ۳ سامانه «هیمارس» را نیز از دست داده است. در همین حال، مسکو می‌گوید هواپیما‌های جنگی روسیه به نیرو‌های اوکراینی در ۱۱ شهرک منطقه کورسک حمله کرده و عملیات شناسایی و جستجوی نظامیان اوکراینی همچنان ادامه دارد. 

رسانه‌ها روز گذشته گزارش دادند که ارتش اوکراین در حال کاهش سرعت پیشروی در منطقه کورسک است. نیرو‌های اوکراینی ادعا می‌کنند تا کنون هزار و ۲۰۰ کیلومتر مربع از خاک روسیه را تصرف کرده‌اند.

روسیه می‌گوید اوکراین از این جهت حمله کورسک را آغاز کرده است که بتواند در صورت برگزاری مذاکرات احتمالی آتش‌بس، امتیازاتی برای ارائه داشته باشد. با این حال، کارشناسان می‌گویند برای دستیابی به این هدف ارتش اوکراین باید بتواند سرزمین‌هایی که به دست آورده را تا زمان مذاکرات حفظ کند. امری که با توجه به کمبود منابع کی‌یف تا اندازه‌ای دشوار به نظر می‌رسد.

مترجم: زهرا نجفی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار