۵۰ نانوایی برای پخت نان کامل در خراسان جنوبی اعلام آمادگی کردند.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی گفت: از مجموع ۷۵۵ نانوایی استان، تاکنون حدود ۵۰ نانوایی برای پخت نان کامل اعلام آمادگی کرده اند.

صادقی افزود: در کمیته تولید آرد و نان کامل مقرر شد ضوابط پخت نان کامل توسط دانشگاه علوم پزشکی به شرکت غله اعلام و استاندارد‌های مربوط به آرد و نان کامل به کارخانه‌ها نانوایی‌ها ابلاغ شود.

وی گفت: در این راستا کارخانه آرد بیرجند اعلام آمادگی کرده است که باید تغییراتی در خط تولید خود ایجاد کند و این موضوع در دست بررسی است.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری افزود:آرد کامل آردی است که از تمام اجزای دانه گندم (هسته یا مغز دانه)، جوانه یا سبوس تهیه شده باشد و هیچ دورریزی نداشته باشد. 

صادقی با بیان اینکه در حال حاضر کمترین درصد سبوسگیری در نان سنگک با ۱۲ درصد است افزود: سبوسگیری در نان کامل صفر تا ۵ درصد خواهد بود.

وی گفت: امیدواریم این طرح تا نیمه دوم سال در استان به نتیجه برسد.

 برای تولید نان کامل باید، وضعیت دستگاه‌ها و تجهیزات پخت نان از نظر رعایت استاندارد ملی ایران و اقدام مداخله مرتبط با آن باید بررسی شود.

نانوایی‌ها باید دارای انبار مجزای آرد باشند و حداکثر دمای استاندارد ۳۰ درجه سلسیوس است.

محل نگهداری آرد کامل باید خشک و خنک باشد و در منطقه گرمسیر مجهز به سیستم خنک کننده باشد.

نانوایی‌ها با فضای حداقل ۶۰ متر می‌توانند نان کامل تهیه کنند.

محل نگهداری آرد باید با فاصله ۳ متر از دستگاه پخت و بر روی پالت باشد.

حداقل یک میکسر استیل و حداقل دو مخزن چرخدار استیل موجود باشد.

مشخصات آرد در برچسب کیسه باید مطابق با استاندارد ملی ایران با عنوان (آرد گندم ویژگی‌ها و روش‌های آزمون) شامل درج نام آرد کامل (تمام دانه)، نام و نشانی کامل تولید کننده، وزن خالص، علامت تجاری، تاریخ تولید یا بسته‌بندی، تاریخ انقضای قابلیت مصرف به روز ماه و سال و شرایط نگهداری باشد.

رنگ کیسه آرد کامل باید قرمز باشد.

برچسب ها: پخت نان ، نانوایی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.