علیرضا مختاری همامی نماینده ایران و اصفهان در مسابقات پارالمپیک ۲۰۲۴ پاریس به دنبال کسب دومین نشان خود در این رقابت‌ها است.

کاروان ورزشی جمهوری اسلامی ایران در مسابقات پارالمپیک ۲۰۲۴ با نام کاروان "فرزندان ایران" و با "شعار ایمان، ایثار و افتخار" با ۶۵ ورزشکار در پاریس حاضر می‌شود که سهم ورزش استان اصفهان در این رویداد، ۶ ورزشکار و یک مربی خواهد بود.

علیرضا مختاری همامی ورزشکار پرافتخار کشورمان دوم آبان ماه ۱۳۵۶ در اصفهان به دنیا آمد. همت و پشتکار مثال زدنی از همان ابتدا علیرضا را در مسیر تلاش و پیشرفت قرار داد تا اکنون به عنوان یکی از پرافتخارترین ورزشکاران پارادوومیدانی شناخته شود.

صاحب نشان نقره مسابقات المپیک توکیو، دارای مدرک تحصیلی دکتری مدیریت ورزشی و کارشناسی‌ارشد مدیریت راهبردی ورزشی بوده و در کنار آن، مدرک رسمی مربی‌گری دو و میدانی از فدراسیون دوومیدانی و فدراسیون ورزش‌های جانبازان و معلولین دارد.

از مهم‌ترین افتخارات علیرضا مختاری می‌توان به عناوین زیر اشاره نمود؛
_مدال نقره پرتاب وزنه مسابقات پارالمپیک توکیو ۲۰۲۰
_مدال طلا پرتاب دیسک و مدال نقره پرتاب وزنه در مسابقات بازی‌های پاراآسیایی هانگژو چین ۲۰۲۲
_مدال طلا پرتاب وزنه و مدال برنز پرتاب دیسک مسابقات پاراآسیایی جاکارتا اندونزی ۲۰۱۸
_مدال طلا پرتاب دیسک و مدال طلا پرتاب وزنه در مسابقات پاراآسیایی اینچئون کره‌جنوبی ۲۰۱۴
_مدال طلا پرتاب وزنه و رکوردشکنی آسیایی در مسابقات جهانی لندن ۲۰۱۷
_مدال طلا پرتاب دیسک و مدال نقره پرتاب وزنه در مسابقات آسیا و اقیانوسیه امارات ۲۰۱۶
_مدال برنز پرتاب وزنه در مسابقات جهانی دو و میدانی معلولین دبی امارات در سال ۲۰۱۹
_مدال نقره پرتاب دیسک و برنز پرتاب وزنه در مسابقات آزاد اروپا جمهوری چک ۲۰۱۱

آخرین حضور علیرضا مختاری بازی‌های پارالمپیک با کسب مدال نقره رشته پرتاب وزنه همراه شد و او بسیار امیدوار است تا در این پارالمپیک بتواند بار دیگر درخشش خود را تکرار نموده و افتخارآفرینی کند.

رقابت‌های پارالمپیک ۲۰۲۴ پاریس به صورت رسمی از ۷ شهریور ۱۴۰۳ آغاز خواهد شد و علیرضا مختاری همامی نماینده کشورمان روز یکشنبه ۱۱ شهریور برای کسب یک نشان خوشرنگ با حریفان رقابت خواهد کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.