معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: در ۵ماهه اول سال جاری ۲۰ میلیون و ۷۵۳ هزار قطعه جوجه‌ریزی انجام شده که نسبت به مشابه سال گذشته ۲۲ درصد افزایش داشته است.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: در ۵ماهه اول سال جاری ۲۰ میلیون و ۷۵۳ هزار قطعه جوجه‌ریزی داشته‌ایم که نسبت به ۵ماهه اول سال گذشته که ۱۷ میلیون قطعه بود، ۲۲ درصد افزایش داشته است.

 

صادق اسداللهی تولید گوشت مرغ از جوجه‌ریزی انجام شده در ۵ماهه اول سال جاری را ۴۱ هزار و ۵۰۰ تن عنوان کرد و گفت: این در حالی است که در ۵ماهه اول سال گذشته تولید گوشت مرغ ۳۴ هزار و ۲۰۶ تن بوده است.

 

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی لرستان با اشاره به اینکه مصرف گوشت مرغ در ۵ماهه اول سال ۲۷ هزار و ۵۰۰ تن بوده است، افزود: ۱۴ هزار تن مازاد بر مصرف استان تولید و به استان‌های دیگر ارسال شده است و این مقدار ارزشی معادل ۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان خواهد داشت.

 

 به گفته معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی لرستان باتوجه‌به کاهش دما پیش‌بینی این است که جوجه‌ریزی در هفت‌ماهه باقیمانده سال بیش از ۳۰ میلیون قطعه خواهد بود.

برچسب ها: جوجه ریزی ، لرستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.