مقامات پاکستانی اعلام کردند بر اثر شدت بارش باران سقف یک انبار فرو ریخته و ۵ نفر کشته شدند.

مقامات پاکستانی روز سه شنبه اعلام کردند که بر اثر ریزش یک انبار بر اثر بارش شدید باران در اسلام آباد، پایتخت پاکستان، دست کم پنج نفر کشته شدند.

شبکه تلویزیونی سما پاکستان گزارش داد که مقامات توانستند اجساد قربانیان را بیابند، در حالی که جستجو برای یافتن فرد دیگری در زیر آوار انبار فروریخته در یک حومه یک شهرک صنعتی در نزدیکی پایتخت ادامه دارد.

شایان ذکر است که سازمان هواشناسی پاکستان نسبت به بارندگی شدید و جاری شدن سیل طی دو روز آینده برای چندین منطقه در این کشور هشدار داد. نتایج یک پژوهش توسط محققان چینی و دفتر هواشناسی انگلیس نشان می‌دهد که تغییرات اقلیمی الگو‌های بارش جهانی را ناپایدارتر کرده است.

بر اساس این گزارش، در قرن گذشته گرمایش ناشی از فعالیت‌های انسانی باعث افزایش نوسانات بارش در بیش از ۷۵ درصد از مناطق خشکی زمین، به ویژه در استرالیا، اروپا و شمال شرقی آمریکای شمالی شده است.

مدل‌های اقلیمی نشان می‌دهد تغییر در زمان بارش‌ها و شدت بارش در مناطق مختلف به طور کامل تحت تأثیر همین موضوع است و جاری شدن سیل در نقاطی که خشک بوده و یا خشکی فصلی در نقاطی که همیشه پرباران بوده است، به دلیل تغییرات اقلیمی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار