مدیر نمایندگی ستاد مردمی دیه استان کرمان گفت: ۷۷ درصد محکومین جرائم غیر عمد، ورودی ۵ ماهه ابتدای امسال هستند که جای نگرانی دارد.

سید حجت الله موسوی قوام با بیان اینکه در حال حاضر تعداد ۲۵۶ محکوم جرائم غیر عمد مشمول ستاد دیه در سطح زندان‌های استان تحمل حبس می‌کنند، گفت: ۷۷ درصد این تعداد ورودی ۵ ماهه ابتدای امسال هستند که جای نگرانی دارد. 

وی با اشاره به نیاز جامعه به فرهنگ سازی در عدم ورود محکومین غیر عمد به زندان‌ها افزود: در حوزه فرهنگ سازی نقص‌هایی وجود دارد، اما می‌توان با آموزش و اطلاع رسانی همگانی در تمام سطوح جامعه در کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها در جرائم غیر عمد جلوگیری کرد.

موسوی قوام تصریح کرد: این امر محقق نمی‌شود، مگر با یک برنامه ریزی مدون و دقیق در تمامی سطوح جامعه، خصوصاً مراکز آموزشی و خانواده‌ها که می‌توانند در این امر نقش موثری داشته باشند.

وی گفت: اقدامات پیشگیرانه خوبی از طریق ستاد دیه کشور و ستاد‌های مردمی دیه استان‌ها در سطح کشور در زمینه کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها در جرائم غیر عمد صورت گرفته است، اما ورود آمار محکومین غیرعمد به زندان‌ها نشان دهنده این امر است که این اقدامات کافی نبوده و نیازمند یک بسیج همگانی و همکاری تمامی موسسات، نهاد‌ها و ارگان‌های دولتی و خصوصی در سطح کشوراست.

موسوی قوام در بخش دیگری از سخنانش افزود: شماره شبا بانک ملی به نام ستاد مردمی دیه استان: ir ۵۹۰۱۷۰۰۰۰۰۰۰۲۰۰۶۰۰۲۶‌۲۰۰۲، شماره حساب ستاد مردمی دیه: ۰۲۰۰۶۰۰۲۶۲۰۰۲و شماره کارت ستاد مردمی دیه: ۶۰۳۷۹۹۱۸۹۹۹۷۴۲۰۲ برای کمک به آزادی زندانیان جرائم غیر عمد در استان در نظر گرفته شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.