مدیر عامل ستاد دیه استان کرمان از فراهم شدن زمینه آزادی ۲۲ مددجوی جرائم غیر عمد در این استان خبرداد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، سید حجت الله موسوی قوام مدیر عامل ستاد دیه کرمان امروز در جلسه هیئت امنای این ستاد دیه که با حضور تمامی اعضا و سرهنگ زمانی معاونت هماهنگ کننده سپاه ثارالله کرمان برگزار شد، از فراهم شدن زمینه آزادی تعداد ۲۲ مددجوی جرائم غیر عمد را از سطح زندان‌های استان کرمان خبرداد.

او افزود: کل مبلغ بدهی این تعداد از مددجویان بیش از ۱۹۳ میلیارد و ۸۰۲ میلیون ریال است که با پرداخت مبلغ ۶ میلیارد و ۲۴۷ میلیون ریال از محل کمک‌های مردمی و خیرین استان زمینه آزادی این تعداد از مددجویان فراهم شد.

موسوی قوام تصریح کرد: بیش از ۱۳۵ میلیارد و ۹۲۷ میلیون ریال از شکات پرونده این تعداد از مددجویان که امروز زمینه آزادیشان فراهم شد، تخفیف و رضایت اخذ شد، همچنین مبلغ ۵۱ میلیارد و ۶۲۶ میلیون ریال مددجویان در پرداخت بدهیشان مشارکت کرده اند.

موسوی قوام بیان داشت: این تعداد مددجو، مربوط به تمامی زندان‌های استان بجز زندان شهربابک است که تعداد ۵ نفر محکوم به پرداخت بدهی مالی، یک نفر محکوم به پرداخت دیه در حوادث رانندگی و مابقی محکومین به پرداخت مهریه و نفقه هستند.

موسوی قوام افزود: با ورود سپاه ثارالله و بسیج حقوقدانان در قالب کمک مومنانه برای آزادی محکومین جرائم غیر عمد، مقرر شد در مرحله اول، محکومینی که بدهی آنان تا سقف مبلغ ۵۰۰ میلیون ریال است با استفاده از ظرفیت‌های سپاه و بسیج در سطح استان کرمان مقدمات آزادی آنان در هفته بسیج فراهم شود، همچنین سپاه ثارالله در زمینه اخذ رضایت شاکی و برگزاری جلسات صلح و سازش در سطح استان با ستاد دیه استان قول همکاری داده است.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار