ناظر گمرکات استان و مدیرکل گمرک کرمانشاه با اشاره به آتش‌سوزی تانکر‌های سوخت رسان عراقی در محوطه مرز عراق طی روز گذشته و مهار آن از عادی شدن روند مبادلات تجاری خبر داد.

علی اصغر عباس زاده ناظر گمرکات استان و مدیرکل گمرک کرمانشاه گفت: روند مبادلات تجاری در مرز پرویزخان پس از مهار آتش سوزی تانکر‌های سوخت در سمت کشور عراق از صبح امروز به حالت عادی برگشت و در حال انجام است.

وی اظهار کرد: از امروز، سه شنبه مصادف با ششم شهریورماه همچون روز‌های گذشته در حال انجام است و روند تشریفات گمرکی کالا‌های تجاری از سوی کارکنان گمرک پرویزخان بدون وقفه صورت می‌پذیرد.

ناظر گمرکات استان و مدیرکل گمرک کرمانشاه تصریح کرد: تجار و بازرگانان می‌توانند کالا‌های تجاری خود را همچون روز‌های گذشته از مرز پرویزخان به مقصد اقلیم کردستان عراق صادر کنند.

روز گذشته بی احتیاطی یک راننده عراقی مبنی بر استفاده از پیک نیک باعث آتش‌سوزی ۱۴ دستگاه تانکر سوخت رسان در محوطه پارکینگ مرز پرویزخان عراق شد که با تلاش عوامل امدادی و مشارکت چندین دستگاه ماشین آتش نشانی شهرستان‌های غربی کرمانشاه آتش مهار شد که یک فوتی و ۱۲ مصدوم به دنبال داشت.

کرمانشاه ۲ مرز رسمی، پنج بازارچه مرزی و در مجموع ۳۷۱ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق دارد و سالانه بیش از سه میلیارد دلار کالا از این مرز‌ها به خارج از کشور صادر می‌شود.

شهرستان قصرشیرین با بیش از ۲۷ هزار نفر جمعیت در غرب کرمانشاه، با عراق ۱۸۶ کیلومتر مرز دارد که در امتداد این مرز، ۲ معبر رسمی پرویزخان و خسروی قرار دارد و مبادلات اقتصادی، تجاری و صادرات کالا به اقلیم کردستان و حکومت مرکزی عراق از این ۲ گذرگاه انجام می‌شود.

پرویزخان قطب اقتصادی غرب کشور و از مرز‌های فعال است و ۴۵ درصد صادرات کالا‌های غیر نفتی از کشورمان به عراق از طریق این معبر صورت می‌گیرد.

هم اکنون مبادلات عمده کالا‌های صادراتی از مرز رسمی پرویزخان قصرشیرین با مناطق کردنشین عراق به ویژه شهر‌های کلار، سلیمانیه، موصل، خانقین و کرکوک در بخش مرکزی این کشور انجام می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.