رئیس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری شهرکرد گفت: از ابتدای تابستان امسال ۶۵۰ راننده سرویس مدرسه در‌ این شهرستان ساماندهی شدند.

مهرداد میرزائیان اظهار داشت: از این تعداد ۶۰۰ راننده خودروی سواری و ۵۰ راننده مینی‌بوس هستند که صلاحیت لازم را از تاکسیرانی و دستگاه‌های ذیصلاح دریافت کردند.

وی با اشاره به اینکه رانندگان بدون مجوز سرویس مدارس اعمال قانون می‌شوند، افزود: در طول سال تحصیلی بر حمل و نقل دانش‌آموزان نظارت می‌شود و در صورتی که راننده سرویسی مجوز فعالیت و تایید صلاحیت را دریافت نکرده باشند اعمال قانون می‌شود و باید برای ادامه فعالیت مراحل قانونی برای دریات مجوز را انجام دهند.

میرزائیان اضافه کرد: بر اساس آیین‌نامه اجرایی سرویس مدارس، تمامی رانندگان فاقد مجوز، توسط توسط پلیس راهور طبق کد ۲۰۸۱ و ۲۰۳۵ اعمال قانون خواهند شد و در صورتی که راننده سرویس مدرسه فاقد مجوز باشد و اقدام به سرویس‌دهی کند، هرگونه تبعات قانونی آن متوجه شخص راننده و خانواده استفاده کننده از سرویس است.


بیشتر بخوانید


به گفته وی، برای سال تحصیلی جدید هرگونه دخالت مدیر یا سایر مسئولان و عوامل مدرسه یا ادارات کل آموزش و پرورش در حوزه حمل‌ونقل دانش‌آموزی یا انعقاد هرگونه قرارداد بین مدارس و مجموعه‌های تابعه با پیمانکاران ممنوع است. 

میرزائیان با اشاره به اینکه تمام امور مربوط به حمل‌ونقل دانش‌آموزان در سامانه الکترونیکی پایش ناوگان دانش‌آموز (سپند) به نشانی https://irtusepand.ir متعلق به وزارت کشور انجام می‌شود گفت: قیمت مسیر‌های سرویس‌های مدارس نیز در این سامانه بارگذاری شده و خانواده‌ها ملزم هستند دانش‌آموزان خود را در این سامانه ثبت‌نام کنند.

وی بیان داشت: در سامانه سپند، اطلاعات مربوط به رانندگان، خودرو‌ها و مسیر‌های سرویس مدارس به طور کامل ثبت و در دسترس والدین قرار گرفته است.

میرزائیان گفت: همچنین به منظور افزایش سطح کیفیت و ایمنی این حوزه، امکان نظارت بر خط بر نحوه سرویس دهی ناوگان نیز در این سامانه فراهم شده است.

وی اظهار داشت: تاکنون ۶ هزار و ۳۰۰ دانش‌آموز برای استفاده از سرویس مدرسه در این سامانه ثبت‌نام شدند و ثبت‌نام از دانش‌آموزان تا ۱۰ شهریورماه ادامه دارد.

میرزائیان ادامه داد: در سال تحصیلی گذشته ۱۹۴ هزار دانش‌آموز در مقاطع مختلف تحصیل کردند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار