دبیر جامعه روحانیت شیراز اولویت نخست کشور را بهبود معیشت مردم دانست که باید به سرعت بهبود یابد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحی‌الدین طاهری در نشست امروز اعضای جامعه روحانیت شیراز با اشاره به اهمیت و اولویت مسئله معیشت مردم با اشاره به سخنان معظم رهبری گفت: امروز دیگر نقشه راه برای همه مسئولان و به‌ویژه رئیس جمهور مشخص است و مهم‌ترین وظیفه‌ای که بر دوش کابینه جدید است بحث معیشت مردم است که رهبری فرزانه انقلاب هم بر آن تاکید داشته‌اند و باید تدابیری اندیشیده شود که وضعیت سخت معیشتی مردم به سرعت بهبود یابد.

او بیان کرد: هر چند مرکز خدمات حوزه‌های علمیه حرکت رو به جلو داشته، اما با توجه به اینکه وضعیت معیشت طلاب هم به سختی مردم است باید تلاش مضاعف و برنامه‌های مهم‌تری برای بهبود این وضع در دستور کار قرار گیرد.

مسئول حوزه علمیه محمودیه ادامه داد: گا‌ها خدماتی که به خانواده‌های بی سرپرست طلاب داده می‌شود کفاف خرج ماه یک نفر را هم نمی‌دهد و همین‌طور سقفی که برای پرداخت هزینه درمان تعیین شده بر طرف کننده نیاز‌های واقعی طلاب نیست و گرانی دارو چیزی نیست که بر کسی پوشیده باشد.

دبیر جامعه روحانیت شیراز گفت: موضوع مسکن طلاب یکی از معضلات اساسی این قشر است و هزینه ودیعه برای تامین یک آپارتمان در مناطق معمولی شهر به اندازه‌ای بالاست که برخی طلاب خانواده‌های خود را به روستا‌های اطراف منتقل کرده‌اند و همین عدم رسیدگی‌ها باعث کاهش ورودی حوزه‌ها و عدم استقبال مردم شده است.

طاهری در پایان با تبریک هفته دولت تصریح کرد: در این هفته که هفته گرامیداشت دولت است باید کمر همت به خدمت هر چه تمام‌تر به مردم بست و نباید تردید داشت که رمز موفقیت دولتمردان ما حرکت بر طبق فرمایشات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) است و هر جا به آن عمل شود به جلو خواهیم رفت و هر جایی عمل نشود دچار ضربه خواهیم شد و بحمد الهی این روحیه عمل به فرمایشات رهبری و اسناد بالادستی در پزشکیان ظهور و بروز دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار