معاون اول رئیس‌جمهور با حضور اولویت‌های برنامه‌ای و بودجه‌ای دولت چهاردهم را تشریح کرد.

«محمدرضا عارف»، معاون اول رئیس‌جمهور که در جلسه‌ای در سازمان برنامه و بودجه سخن می‌گفت، خواستار ارائه برنامه و نقشه راه جامعی از سوی سازمان برنامه و بودجه به دولت برای رفع ناترازی موجود در حوزه انرژی شد و گفت: به مردم اطمینان می‌دهیم که دولت چهاردهم، هیچ تصمیم عجولانه‌ای نخواهد گرفت و در هر تصمیمی، تمام پیوست‌های اجتماعی، فرهنگی و عدالت را مد نظر قرار می‌دهیم.

«محمدرضا عارف»، معاون اول رئیس‌جمهور، در جلسه‌ای که پیش از ظهر امروز – پنج‌شنبه هشتم شهریورماه – برگزار شد، ضمن گرامیداشت هفته دولت و بزرگداشت یاد شهدای دولت، گفت: دولت چهاردهم، رشد تولید، مهار تورم و بهبود معیشت مردم را به‌عنوان دستور کار اصلی خود قرار داده است و وظیفه کوتاه‌مدت دولت، تثبیت وضع اقتصادی کشور است.

عارف با بیان اینکه فضای همدلی و همراهی خیلی خوبی بین سه قوه برای اداره امور کشور شکل گرفته است، افزود: همه ما باید قدر این فضای همدلانه را در جهت توسعه و پیشرفت کشور بدانیم و با توجه به رهنمود‌های مقام معظم رهبری در دیدار با هیئت دولت، عزم خود را برای خدمت‌رسانی بهتر به مردم عزیزمان جزم کنیم.

وی کنترل سطح قیمت‌ها از سوی دستگاه‌های مسئول و استمرار تلاش برای کاهش تورم را یک ضرورت دانست و گفت: با توجه به مشکلاتی که در زمینه تأمین آب و برق در کشور وجود دارد، از هم‌اکنون باید به فکر تابستان آینده باشیم تا اثرات منفی تأمین نشدن برق برای اقتصاد کشور را کاهش دهیم.

عارف سپس افزود: توجه به محیط زیست کشور، از اولویت‌های دولت چهاردهم است و هیچ دستگاهی با هیچ توجیهی، حق ندارد آینده سرزمین ایران را با تخریب محیط زیست و دست‌درازی به منابع و ثروت‌های طبیعی کشور، مورد تهدید قرار دهد. البته دولت به دنبال تقویت و ارتقای جایگاه سازمان حفاظت محیط زیست نیز هست تا از حقوق نسل‌های آتی در زمینه محیط زیست محافظت کند.

معاون اول رئیس‌جمهور سپس با بیان خاطره‌ای از زمان ریاست خود بر سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور در سال ۱۳۷۹ و تغییر نوع نگاه نسبت به این سازمان پس از ورود به آن، گفت: سازمان برنامه و بودجه کشور، متولی اصلی و صاحب برنامه‌های توسعه کشور است و برای توسعه کشور، راهی جز این نداریم که این سازمان بر اساس اصل ۱۲۶ قانون اساسی، حرف مشورتی و اصلی را در امور دولت بزند و جایگاه و نقش آن، تقویت شود.

عارف افزود: شورا‌ها و نهاد‌های مختلفی در کشور، تصمیم‌هایی می‌گیرند که ممکن است بار مالی و بودجه‌ای قابل توجهی برای دولت داشته باشد، بدون اینکه برای آن فکری شده باشد. اینجاست که حضور قوی نماینده سازمان برنامه و بودجه کشور در جلسات تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری برای کشور، اهمیت فوق‌العاده‌ای دارد و مانع از تحمیل مصوبات بدون پیش بینی منابع مالی لازم به دولت می‌شود.

وی در ادامه گفت: دولت چهاردهم بنای وعده دادن ندارد؛ مگر وعده‌های قابل اجرا و فکرشده‌ای که خود را هم متعهد به تحقق آنها می‌داند. از این‌رو، همه مسئولان دستگاه‌های اجرایی کشور، در چارچوب منابع و امکانات موجود کشور، وظیفه اجرای برنامه هفتم و تعهدات دولت را عهده‌دار هستند.

معاون اول رئیس‌جمهور سپس از برنامه دولت برای بازنگری در شورا‌های موازی برای ساماندهی اثربخش آنها خبر داد و گفت: در دولت و در شورای عالی اداری، موازی‌کاری‌ها را بررسی می‌کنیم و حتماً در ادامه فعالیت شورا‌های موازی بازنگری می‌شود.

وی در ادامه خواستار ارائه برنامه و نقشه راه جامعی از سوی سازمان برنامه و بودجه به دولت برای رفع ناترازی موجود در حوزه انرژی شد و گفت: به مردم اطمینان می‌دهیم که دولت چهاردهم، هیچ تصمیم عجولانه‌ای نخواهد گرفت و در هر تصمیمی، تمام پیوست‌های اجتماعی، فرهنگی و عدالت را مد نظر قرار می‌دهیم.

در ابتدای این جلسه، «سید حمید پورمحمدی»، معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور، گفت: برای کارشناسان سازمان برنامه و بودجه بسیار مهم است که در دوره جدید فعالیت این سازمان در دولت چهاردهم، معاون اول رئیس‌جمهور سابقه ریاست بر این سازمان را داشته و آشنایی کاملی با ظرفیت‌ها، توانمندی‌ها و قابلیت‌های این سازمان دارد.

معاون رئیس‌جمهور با بیان اینکه سازمان برنامه و بودجه کشور در یک سده گذشته، نقش مهمی در توسعه کشور در ابعاد مختلف ایفا کرده است، افزود: این سازمان فارغ از نگاه‌های سیاسی و جناحی و با تکیه بر کار علمی و کارشناسی، وظیفه ملی و توسعه‌ای خود را به صورت خیرخواهانه و دلسوزانه انجام داده است.

وی در ادامه گفت: سازمان برنامه و بودجه کشور، تنها سازمانی است که کارشناسان آن قدم به قدم کشور را مطالعه کرده‌اند و نتیجه مطالعه و بررسی خود را در قالب طرح آمایش سرزمین، ارائه داده‌اند که مبنای برنامه‌ریزی برای افق ۱۴۲۴ کشور است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور افزود: دبیرخانه شورای اقتصاد با قدمتی نزدیک به یک قرن، در سازمان برنامه و بودجه کشور است که یک گنجینه ارزشمند و بی‌بدیل برای توسعه کشور است و این سازمان با وجود فراز و نشیب‌های سیاسی از قبیل جنگ تحمیلی، تحریم‌های ظالمانه و …، چراغ توسعه کشور را روشن نگه داشته است.

پورمحمدی سپس با بیان اینکه دغدغه کارشناسان این سازمان، تزاحم کاری بین نهاد‌ها و شورا‌های مختلف و اخلال در روند تصمیم‌گیری در کشور است، گفت: قانون اساسی، رئیس‌جمهور را مسئول برنامه و بودجه کشور دانسته است؛ بنابراین تمام امور برنامه و بودجه کشور باید در این سازمان متمرکز شود و هرگونه مداخله نادرست در افزایش یا کاهش بودجه، دودی خواهد شد که در چشم همه خواهد رفت.

وی افزود: به دولت اطمینان می‌دهیم که ما آمادگی داریم به تمام نیاز کارشناسی دولت در بخش‌های مختلف، در سازمان برنامه و بودجه کشور، پاسخ دهیم و ظرفیت عظیم کارشناسی این سازمان را با امید فراوان و با اتحاد و انسجام، بیش از پیش در فرایند توسعه کشور به کار خواهیم گرفت.

این گزارش می‌افزاید: در این جلسه، معاونان سازمان برنامه و بودجه کشور، گزارش «آسیب شناسی و راهکار‌های بهبود و ارتقای نظام تصمیم‌گیری عمومی کشور» را به تفکیک حوزه معاونت خود ارائه دادند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳۶
در انتظار بررسی: ۰
Germany
ناشناس
۱۰:۲۱ ۱۱ شهريور ۱۴۰۳
ولی خواهشا یک تصمیم عاجل در مورد شرایط اختلاس و فساد مدیریتی دانشگاه علوم پزشکی قزوین بگیرید.
خدا خیرتون بده. جمع کثیری پرسنل دعاگوتون خواهند شد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۰ ۱۰ شهريور ۱۴۰۳
این کشورهای که نفت و گاز و پتانسیل اقتصادی وسعت اراضی و نیروی انسانی ماهر و.... چند دهم ایران را ندارن چرا وضعیت اقتصادی آنها خیلی خیلی بهتر از این کشور ایران هست. منابع این کشور کجا می‌رود مثل آب بخار هوا یا تو زمین شنی فرو که نمیرود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۴۱ ۱۰ شهريور ۱۴۰۳
لطفا یک نیم نگاهی به وضع سازمان آموزش فنی وحرفه ای ومعیشت کارمندان آن مخصوصا در استانها داشته باشید.وظیفه ای مهم وحیاتی وحقوق و دستمزدی زیر خط فقر در حد دریافتی ماهیانه 7یا 8میلیون تومان در ماه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۰۰ ۱۰ شهريور ۱۴۰۳
بااین تفکرات واین افکارپوسیده هیچ گاه مابه رفاه نخواهیم رسید.اقای عارف وامثالهم مگه شماتوهمین حکومت پیرنشدین؟اگه تخصص داشتیدومیتونستیدکارکنیدالان این وضع مانبود.خدایی بااحترام بریدکناروبذاریدچارتاکاربلدونخبه بیان وکارکنن.تاحالاچه گلی سرمردم زدین؟دولت ده وسیزده وچهارده نداره.سالهاس که توکشورقطع الجاله وفقط یه عده اصول گراواصلاح طلب هستند که می تونن مارونجات بدن.شماروبخدابذارین جوانها بیان کارکنان .خدایی یک جوان تحصیلکرده بجای ده نفرازشمامی تونه برای کشورمفیدباشه .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۴۷ ۱۰ شهريور ۱۴۰۳
شما و بقیه حاضرید یک روز به جای مردم مستضعف زندگی کنید و درد آنها را بچشید ؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ح
۰۲:۵۵ ۱۰ شهريور ۱۴۰۳
آقای معاون جلسه های معرفه را با حضور فرزندشان انجام میدهد یعنی آقای فریر بعداً آقازدذه هرچه خواستند جناب آلی فقط بگوئید چشم در معارفه وزیر صنعت آقازاده آقای معاون حضور داشتند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۳ ۱۰ شهريور ۱۴۰۳
سلام بروز کردن قیمت حامل های انرژی برابر فوب خلیج‌فارس هیچ اشکالی ندارد ولی بایستی حقوق کارگر هم برابر کشور های خلیج‌فارس شود دراینصورت هیچ مشکلی پیش نمی اید باتشکر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۳ ۱۰ شهريور ۱۴۰۳
شماهر تصمیمی بگیرن ملت طاقت میارن، شماها راحت باشین!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۷ ۰۹ شهريور ۱۴۰۳
ایران شده افغانستان در اخراج تمام افغانیها عجله کنید .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۲ ۰۹ شهريور ۱۴۰۳
اگر بنزین ⛽️ گران شود یعنی گران شدن همه چیز و پاشیده شدن خانواده ها !همین الان به خاطر مسائل اقتصادی با ۲۰ میلیون حقوق که شاید بعضی بگن خوبه به زور زندگی می کنیم !وای به حال ده میلیون حقوق بگیر ها! خرج بالاست مخصوصا متاهل ها و فرزند دارها واقعا گران بشه آرامش روانی بهم میریزه و شاهد طلاق های بیشتری خواهیم بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۵ ۱۰ شهريور ۱۴۰۳
اکثر کارمندان آموزش فنی وحرفه ای زیر 10تومن دریافت دارن. من خودم با 27سال سابقه،مدرک ارشد .3فرزند دریافتی ام 8میلیون تومانه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۸ ۰۹ شهريور ۱۴۰۳
بنزین گران از وعده های زندگی خیلی خوب برای ملت ایران است که جناب پزشکیان وعده داده یا کسان دیگه بگین تا ما هم بفهمیم تنها بنزین از صف گرانی عقب افتاده که با حرف های رئیس جمهور انگاری تصمیم گرفته شده با مقدمه چینی و کمی تکذیب به روز رسانی شود مبارک کسانی که به پزشکیان رای دادن
Germany
محمدجواد ایزدپناه
۲۳:۰۲ ۰۹ شهريور ۱۴۰۳
سلام
یکی از نتایج رییس جمهور و معاون رییس جمهور سالخورده همینه، قدرت و جرات ریسک ندارن لذا هیچ کاری انجام نمیشه خیالتون راحت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۱ ۰۹ شهريور ۱۴۰۳
دولت چهاردهم یاد بگیرد عجولانه حرف نزند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۶ ۰۹ شهريور ۱۴۰۳
نه عجله کنید ملت را به کشتن بدهید گرانی بنزین یعنی گرانی دوباره همه چیز دیگه دست از سر ملت بردارید دیگه ملت توان گرانی یه کبریت را نداره شما هه گران می‌کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۷ ۰۹ شهريور ۱۴۰۳
آقای عارف پسرتون با چه‌منصبی حضور داشتن در جلسه هئیت دولت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۳ ۰۹ شهريور ۱۴۰۳
مصرف بتزین می بایست مدیریت شود وسهمیه ماهانه بیشتر و همچنین بتزین آزاد تعیین و با کارت سوخت خودرو استفاده شود
Iran (Islamic Republic of)
خسرو خوش کلام بیرانوند
۲۱:۱۴ ۰۹ شهريور ۱۴۰۳
بله چون تصمیمات گرفته شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۷ ۰۹ شهريور ۱۴۰۳
دقیقاً مثل روحانی که گفت منم صبح فهمیدم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۰ ۰۹ شهريور ۱۴۰۳
ماشینی که دارید به مردم ۶۰۰ تا ۱ میلیارد میندازید ببرید کشور همسایه ۲۰۰ میلیون هم نمیخرند مفت هم قبول نمیکنند چون استهلاک و مصرف بالا دارد
چینی ه که اطراف ایران نصف قیمت دارد
۱۰۰ درصد تعرفه هم که با واردات بستید
ده برابر قیمت واقعی بنزین از مردم دارید میگیرید کمتر ناله کنید
United States of America
بنده خدا
۲۰:۲۳ ۰۹ شهريور ۱۴۰۳
یواش یواش گرون میشه
Germany
ناشناس
۲۰:۱۴ ۰۹ شهريور ۱۴۰۳
باید به یارانه ها اضافه بشه
Iran (Islamic Republic of)
..
۲۰:۱۰ ۰۹ شهريور ۱۴۰۳
اتباع را اخراج کنید .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۶ ۰۹ شهريور ۱۴۰۳
یارانه آرد ونان را به خود مردم پرداخت کنید بعلت نبود رقابت در تولید کیفیت نان افتضاح است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۷ ۰۹ شهريور ۱۴۰۳
روز اول به سما هیچ اعتقادی ندارم خراب کردن همه بلد شما استادین?
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۲ ۰۹ شهريور ۱۴۰۳
ببینید چندین بار گرون کردید
چی شد همه چی گرون شد دوباره هزینه تولید بنزین گرون میشه پس با گرون کرذن به جایی نمی رسید جز فشار به مردم
بهترین راه شناسایی پرمصرف هاست و هزینه رو اونا پرداخت کردن نه کل مردم، هر کس مصرف میانگین ماه خودش ثبت کنه مازادش گرون کنید، من در ماه 60 تا بسم هست
Iran (Islamic Republic of)
محمود
۱۹:۵۱ ۰۹ شهريور ۱۴۰۳
دولت های قبلی هم تصمیمات عجولانه نگرفتن و ما مردم ایران هم صبر استراتژیک داریم!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۰ ۰۹ شهريور ۱۴۰۳
ولی مردم برای پاسخ به مطالبات انباشته شده ای که تا کنون پاسخی به آن داده نشده عجله دارند. بگوئید که برای حل مشکل پول ملی، اقتصاد، معیشت مردم، ازدواج و اشتغال و مشکلات جوانان چه برنامه ای دارید و از کی میخواهید شروع کنید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۹ ۰۹ شهريور ۱۴۰۳
آفرین :اصلأ دست به قیمت بنزین نزنید چونکه همینجوری مردم بخاطر گرونی آتشفشانی هستند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۱ ۰۹ شهريور ۱۴۰۳
بله آرام آرام پدر مردم رو در میارید و بعدش صبح جمعه میگین خودمم ندانستم...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۲ ۰۹ شهريور ۱۴۰۳
حرف های تکراری شروع شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۸ ۰۹ شهريور ۱۴۰۳
افزایش قیمت بنزین درقیمت کالا ها اثر گذار است ترتیبی اتخاذ که سهمیه آن با کارت بیشتر و مدیریت صورت پذیرد .
United States of America
ناشناس
۱۹:۱۵ ۰۹ شهريور ۱۴۰۳
مردم بیشتر از این دیگر نمی توانند تورم و گرانی را تحمل کنند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۸ ۰۹ شهريور ۱۴۰۳
من زندگیم با مسافرکشی میگذره مستاجرم هستم
من واز زندگی ساقط نکنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۹ ۰۹ شهريور ۱۴۰۳
خدا به دادتون برس
میخوان تصمیم عجولانه نگیرن
آخی
یعنی یواش یواش بنزین رو گرون میکنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۳ ۰۹ شهريور ۱۴۰۳
یعنی واقعا قرار نیست شب بخوابین صبح پاشین یهویی ببینید بنزین گرون شده بعد خودتون هم خبر نداشته باشین ؟؟؟ احسنت به این توانایی !
آخرین اخبار