حجت الاسلام و المسلمین مرتضی مطیعی گفت: اتحاد و انسجام مسلمانان در فریادرسی و کمک به مظلومان تبعیت از فرامین و ادامه راه پیامبر اسلام (ص) است.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان در خطبه‌های این هفته نماز جمعه سمنان با تسلیت فرا رسیدن سالروز رحلت پیامبر (ص) و تشریح ویژگی‌های آن حضرت گفت: پیامبر اسلام الگوی بشریت در همه ابعاد زندگی است و باید از فرهنگ و معارف نبی اکرم (ص) نهایت بهره‌برداری شود.

 حجت السلام والمسلمین مرتضی مطیعی گفت: اگر جوامع اسلامی به همه منویات و راهبرد‌های پیامبر (ص) توجه می‌کردند، فجایع غزه ادامه پیدا نمی‌کرد.

خطیب جمعه سمنان با انتقاد از بی تفاوتی برخی کشور‌های اسلامی مانند مصر، نسبت به فجایع رخ داد در غزه و کرانه باختری گفت: چگونه است که مصر ادعای حکومت اسلامی دارد، اما تمام بنادر خود را در اختیار رژیم غاصب اسرائیل قرار داده است و حتی یک حرکت به نفع مردم فلسطین انجام نمی‌دهد.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان با بیان اینکه تمام عالم فریاد استغاثه ملت فلسطین به ویژه در کرانه باختری را شنیده است، افزود: رژیم صهیونیستی برای اینکه شکست‌های خود را پوشش دهد و حمله‌های کارساز حزب‌الله در اربعین را بی‌اثر نشان دهد، حمله‌های اخیر را در کرانه باختری به بهانه تخریب زیرساخت‌ها در دستور کار قرار داد.

 

امام جمعه سمنان در ادامه با گرای مداشت هفته دولت، دیدار رییس جمهور و هیات دولت با رهبر معظم انقلاب اسلامی را یاد آور شد گفت: توصیه‌های ایشان در این دیدار برای پیشبرد بهتر امور کشور در شرایط کنونی باید مورد توجه دولتمردان باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی مطیعی عدالت محوری، بکارگیری و توجه به جوانان، تکیه به توان داخل، دشمن شناسی، حضور بین مردم و رفع مشکلات جامعه را از جمله توصیه‌های رهبر معظم انقلاب به دولتمران بیان کرد و گفت: توجه به این توصیه‌ها مهمترین راهبرد برای توسعه و پیشرفت کشور است. وی لازمه تکیه بر توان داخلی و شتاب‌بخشی به داشته‌ها را، دل نبستن و شناسایی دشمن و و توطئه‌های آنان دانست و گفت: همیشه باید نسبت به دشمن سوءظن داشت.

 

خطیب جمعه با تاکید بر عدالت‌محوری در توزیع ثروت و امکانات به عنوان دیگر رسالت دولتمردان، خاطرنشان کرد: گرایش به معنویت در هر درجه از مسوولیت نیز از موارد ضروری است.

 حجت‌الاسلام والمسلمین مطیعی با قدردانی از نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی گفت:چهار نماینده استان سمنان در مجلس شورای اسلامی افراد پیگیر و دغدغه‌مند هستند و با همدلی و تلاش میتوانند کار‌های مهمی برای رفع مشکلات توسعه استان انجام دهند.

وی در ادامه با قدردانی از دست اندرکاران مواکب اربعینی در داخل و خارج از کشور گفت: مواکب و هیات‌ها با خدمات شایان به زائران اربعین، شکوه این همایش و حرکت جهانی را دوچندان جلوه دادند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.