رتبه‌های برتر کنکور ۱۴۰۳ گروه آزمایشی علوم انسانی درباره تجربیات خود برای کسب رتبه برتر نکاتی را بیان کردند.

آزمون سراسری ۱۴۰۳ با اعلام نفرات برتر به ایستگاه پابانی خود رسیده است و حالا داوطلبان وارد مرحله انتخاب رشته خواهند شد. به همین بهانه پای صحبت رتبه های برتر کنکور ۱۴۰۳ در رشته علوم انسانی نشستیم و با آن ها گفت و گو کرده‌ایم.

رتبه ۳ گروه آزمایشی علوم انسانی

مهرداد مشایخی ۱۸ ساله رتبه ۳ گروه آزمایشی علوم انسانی ۱۴۰۳ در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: من سال دهم و یازدهم تحصیلی را به صورت حضوری و سال دوازدهم را به صورت غیر حضوری خواندم و تنها در امتحانات شرکت می‌کردم و از این رو زمان بیشتری برای مطالعه و تمرکز برای شرکت در کنکور و کسب رتبه خوب داشتم.

او افزود: من برای اولین بار در کنکور سراسری شرکت و این رتبه را کسب کردم. میزان مطالعه من در روز حدود ۶ الی ۱۳ ساعت در روز به صورت فشرده بود. در دانشگاه تهران نیز در رشته حقوق ادامه تحصیل خواهم داد. باتوجه به این که سال گذشته دانش آموزان کنکور سختی را سپری کرده بودند، امسال کنکور مفهومی‌تر و استانداردی را تجربه کردیم. 

رتبه ۳ گروه آزمایشی علوم انسانی گفت: تلاش، پشتکار و اراده برای دریافت رتبه خوب در کنکور از عوامل مهم است. دانش آموزان سال آخر نباید خودشان را درگیر حواشی مانند فضای مجازی کنند؛ چرا که کنکور زمان کافی برای جبران ندارد. معدل سال دوازدهم من باتوجه به این که به صورت غیر حضوری خواندم ۱۹/۸۴ بود.

رتبه ۵ گروه آموزشی علوم انسانی

فاطمه فاطمی مفرد رتبه ۵ گروه علوم انسانی ۱۹ ساله از شهر تهران در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به سطح سوالات کنکور نسبت به سطح مطالب درسی گفت: من برای اولین بار در کنکور شرکت کردم و در دوره‌های قبل حضور نداشتم. باتوجه به گفته دوستان و کسانی که در کنکور سال گذشته شرکت کرده بودند سطح سوالات بسیار سخت بوده، اما در کنکور امسال سطح سوالات استاندارد و طبق مطالب درسی طراحی شده بود.

او با اشاره به معدل سال تحصیلی خود اظهار کرد: من باتوجه به اینکه علاقه زیادی به رشته انسانی در مدرسه داشتم، پایان سال تحصیلی دوازدهم معدل ۱۹/۸۴ را کسب کردم و در دانشگاه نیز در رشته روانشناسی ادامه تحصیل خواهم داد. 

رتبه ۵ گروه علوم انسانی به داوطلبان کنکور توصیه‌هایی داشت و بیان کرد: داوطلبان کنکور دوره‌های بعدی تمرکز خود را روی مطالب درسی و کمک درسی گذاشته و از هزینه اضافی برای شرکت در موسسه‌ها خودداری کنند؛ چراکه تنها باعث اتلاف وقت می‌شود. مدت زمان مطالعه من در روز ۶ الی ۱۲ ساعت در روز بود.

رتبه ۶ گروه آزمایشی علوم انسانی

مهدی فروتن رتبه ۶ گروه آزمایشی علوم انسانی ۱۹ ساله از شهر تهران که با اولین بار در کنکور این رتبه را کسب کرده در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: سال گذشته در کنکور شرکت نکردم و این رتبه را در اولین حضورم در کنکور سراسری کسب کردم. 

او گفت: باتوجه به کنکور سراسری سال قبل که شاهد بودیم درس ریاضی در رشته علوم انسانی بسیار سخت و غیر استاندارد بود چنانچه تمامی دانش آموزان، معلمان و حتی موسسات کنکوری نسبت به این موضوع معترض بودند به همین دلیل درباره این آزمون نیز استرس و نگرانی‌ها همچنان وجود داشت. اما برخلاف سال گذشته به دلیل استاندارد بودن سوالات ریاضی تراز این درس در این رشته بسیار بالا بود. 

این برگزیده گروه آزمایشی علوم انسانی در دانشگاه تهران در رشته حقوق ادامه تحصیل خواهد داد. معدل او در سال دوازدهم ۱۹/۹۲ بوده و حدود ۱۳ ساعت در روز به مطالعه دروس برای کنکور اختصاص داده است. او در سال دهم و یازدهم به دلایل شخصی که داشت هیچگاه موافق با کنکور نبوده و تابستان سال گذشته در المپیاد ادبی شرکت کرده و مدال نقره کسب کرده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مریم
۰۹:۲۳ ۱۲ شهريور ۱۴۰۳
اصلا میدونی سمپاد چی هست؟سمپاد بچه های باهوش و درسخون هستن که از همون کلاس هفتم برای کنکور میخونن!خب معلومه که رتبه برتر میشن تا مدارس دیگه که اکثرا بچه هاش به زور دیپلم میگیرن!عدالت اموزشی چی؟!سمپاد دولتیه بچه هاش زرنگ بودن و درسخون ازمونش رو قبول شدن در همون حال که اونا درس میخوندن بقیه بچه ها پی بازی و تفریح بودن!ادما یه چیز نمیدونن الکی حرف میزنن فقط!!!
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۲۱:۲۱ ۱۴ شهريور ۱۴۰۳
نه که تو می‌دونی عقل کل این عدالت نابرابره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۰ ۱۱ شهريور ۱۴۰۳
فقط دو نفر از سی نفر رتبه برتر کنکور از مدارس دولتی و مابقی از مدارس خصوصی بودن این بود معنای عدالت آموزشی؟!!!
Iran (Islamic Republic of)
کیمیا
۲۳:۲۹ ۱۱ شهريور ۱۴۰۳
کی تا حالا سمپاد شده مدرسه‌ی خصوصی؟
آدم عاقل اول تحقیق کن بعد نظر بده. سمپاد مدارس نیمه دولتی هستن که با توجه به آزمون‌های خاص خودش دانش‌آموزاشو قبول میکنه، خیلی ناراحتی آزمونشو میدادی تا از این عدالت آموزشی جا نمونی.
Iran (Islamic Republic of)
زهرا
۰۹:۲۱ ۱۲ شهريور ۱۴۰۳
اونا وقتی بقیه ۱۳ سالشون بود تو کوچه بازی میکردند نشستند درس خواندن تو سمپاد قبول شدن ، همه چی نتیجه تلاش خود آدمه. درضمن سمپاد خصوصی نیست.
آخرین اخبار