رئیس پلیس فتا استان فارس از شناسایی و دستگیری مردی خبر داد که با ارائه رسید‌های جعلی بانکی، اقدام به کلاهبرداری ۸ میلیاردی از شهروندان شیرازی کرده بود.

امیرحسین سلیمانی گفت: مردی ۲۵ ساله با ارائه مرجوعه قضایی به پلیس فتا مراجعه و بیان داشت پس از ثبت آگهی فروش یک عدد گوشی موبایل در یکی از سایت‌های آگهی محور به ارزش ۷۵۰ میلیون ریال، فردی با من تماس گرفت و پس از توافقات اولیه و قرار در یک مکان عمومی اقدام به خرید و ارائه یک رسید بانکی کرد که پس از گذشت چندین ساعت متوجه عدم واریز وجه به حساب خود و جعلی بودن رسید شدم که مراتب جهت رسیدگی در دستور کار افسران سایبری قرار گرفت.

او تصریح کرد: ماموران پلیس فتا با انجام تحقیقات تخصصی و بررسی‌های فنی، متوجه این موضوع شدند که متهم با هویت‌های جعلی برای دریافت کالای درج شده در سایت‌های آگهی محور به درب منازل ۱۴ شهروند دیگر که قصد فروش گوشی موبایل از طریق همین سایت را داشته‌اند مراجعه و با ارائه یک رسید بانکی جعلی که نشانگر مبلغ واریزی از طریق اینترنت به حساب آنها بوده، قربانی‌های خود را فریب داده و کالای مورد نظر را تحویل و محل را ترک می‌کرده است.

رئیس پلیس فتا فارس ادامه داد: کارشناسان این پلیس با اقدامات فنی و پلیسی و با هماهنگی‌های قضایی متهم را در یک عملیات غافلگیرانه در یکی از محلات شیراز دستگیر کردند.

سلیمانی با بیان اینکه متهم دارای چندین سابقه کلاهبرداری اینترنتی بود، گفت: این فرد پس از مشاهده مدارک و مستندات پلیسی به جرم خود اقرار و به کلاهبرداری از ۱۴ نفر به مبلغ ۸ میلیارد ریال اعتراف کرد.

این مقام سایبری گفت: هم‌استانی‌های عزیز برای جلوگیری از اینگونه کلاهبرداری‌ها باید سامانه پیامکی حساب‌های خود را فعال کنند تا با دریافت پیامک از طرف بانک مربوطه از انجام عملیات بانکی مورد نظر اطمینان حاصل کنند.

رئیس پلیس فتا استان فارس به هموطنان توصیه کرد در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی، موضوع را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.fata.gov.ir (بخش گزارشات مردمی) و یا با شمار تماس ۰۹۶۳۸۰ با همکاران در میان بگذارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار